Marshall Bass Amps Topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
MR. LEE

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door MR. LEE »

:wink: :thumbsup:
cluseau

Bericht door cluseau »

Kosten voor een printje uit UK rond de 115 GBP. Inclusief inklaren en btw 180 euri (sinds brexit). Moet er dan nog wel ff in gezet worden. Als het mee zit ben je tussen de 300 en 350 klaar maar het blijven bagger amps naar mijn idee.
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Bericht door ElcoHeijmans »

Gitarist van mijn vorige band had ook zo'n jcm2000 en die kapte er ook ineens mee. Kwam nog maar een beetje geluid uit. 1 buis geknapt als in het glas gesprongen uit de voet :shock:
Daarna had ie andere buizen er zelf in gezet en t ding werkte weer maar de reverb kapte ermee. Daarna 1 kanaal dat vreemd deed en daarna wat rook ed.. hij wilde toch wat anders kopen maar toen kwam Corona en ben ik later uit die band gestapt door een of ander lullig gedoe (waar ik achteraf erg blij mee was)
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

cluseau schreef: 14 aug 2021, 20:30 Kosten voor een printje uit UK rond de 115 GBP. Inclusief inklaren en btw 180 euri (sinds brexit). Moet er dan nog wel ff in gezet worden. Als het mee zit ben je tussen de 300 en 350 klaar maar het blijven bagger amps naar mijn idee.
....."als het mee zit" :D

....komen verse eindbuizen bij ,.....en dan hoop je dat de trafo's ook nog heel gebleven zijn met die kortsluiting.

Dat ding wat hier staat , ga ik echt niet eens meer voor mezelf repareren ,....die JCM2000 amps zijn op MP ook niet voor een fatsoenlijke prijs te slijten
Rieno
Uut Grun

Bericht door Rieno »

Maar als je een goed werkende 2000 hebt, ben je dan met die nieuwe print voorzien van een degelijke versterker?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
cluseau

Bericht door cluseau »

Rieno schreef: 14 aug 2021, 22:00 Maar als je een goed werkende 2000 hebt, ben je dan met die nieuwe print voorzien van een degelijke versterker?
Dat is aan de gebruiker. Hij is iig weer net als een nieuwe maar mijn smaak is het niet. Met print opgebouwde buizenamp is niet mijn favoriet, zeker niet als daar ook elco's en buizen op de print zijn gemonteerd. Zware (en soms ook nog gloeiend hete) componenten horen niet op een gammel printje thuis.
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

Rieno schreef: 14 aug 2021, 22:00 Maar als je een goed werkende 2000 hebt, ben je dan met die nieuwe print voorzien van een degelijke versterker?
Dan heb je een werkende versterker , die NIET degelijk gebouwd is. :D

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik sta nog steeds een beetje in dubio over wat ik nou met dat ding ( wat hier alweer een poosje staat ) zal doen.
Van één kant bekeken is het best wel zonde om 'm te slopen ,...van de andere kant bekeken , is het maar de vraag of een reparatie + upgrade zich laat betalen bij een verkoop op MP. :roll:
Het zgn. rooster-negatief en de stuurroosters zullen op een bep. manier geïsoleerd van de print moeten worden om de boel stabiel te houden.
Op zo'n manier is , denk ik , de originele print nog wel te gebruiken.
De elco's van de T-sectie moeten dan ook eigenlijk naar de buitenkant , boven op het chassis geplaatst worden ,....maar dat is door die specifieke constructie/bouw niet zo heel makkelijk te verwezenlijken. :|
(....en áls er al plaats voor te vinden is ,....dan wordt 't i.i.g. weer een kwestie van : ....in het chassis boren , vijlen en poppen :roll: )

.....ik denk 'r nog maar effe over na......

Het enigste positieve aan dat klereding is , dat de heren gitaristen 'm in de regel best wel goed vinden klinken . ( zolang 'ie goed functioneert dan . )
AmericanIdiot

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb het bewuste ding jaren geleden hier thuis gehad om de footswitch te repareren. Toen wist ik nog niet dat het zo'n drama was en hij werkte toen nog prima. Hij klinkt inderdaad best goed.

Ik heb die print bekeken en het is ook niet zomaar even om te bouwen naar ptp met een turret board.

Welke Marshall full tube git@@r amp (als top dan) is wel degelijk gebouwd en aan te raden?

Sorry voor het kapen van het topic
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Trace Elliot V-Type Preamp Crown XTi1000 MarkBass F1
MR. LEE

Bericht door MR. LEE »

wat voor soort/style muziek maakt jullie band ?
AmericanIdiot

Bericht door AmericanIdiot »

Om het topic niet nog meer te vervuilen ga ik hierover verder in de gitaristen kooi :wink: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Trace Elliot V-Type Preamp Crown XTi1000 MarkBass F1
StingRay85

Bericht door StingRay85 »

Marshall 50w clones 1986 of JTM45, JMP 2104 combo is nog betaalbaar en vindbaar. London City DEA100 mark iv (p2p, de grijze versie) is gemakkelijk om te bouwen naar Super Lead/Super Bass specs. Al de rest (pre 1972) is onbetaalbaar geworden. JCM800 reeks zijn ook een goeie maar natuurlijk geen p2p meer en ook al zeer duur geworden
Gerko

Bericht door Gerko »

Ik ben aan t stoeien met een nieuwe setup, VBA400 door de DBS7215 (2x15 speakers) en de JCM800 door de VBC412 (4x12 speakers) en deze weer aansturen/mengen met de Orange Amp Detonator als ABY pedaal. Klinkt als een klok :jam: De VBA gebruik ik vooral voor een dikke volle lage sound en de JCM scheurt er lekker overheen

Afbeelding
Afbeelding
berth

Bericht door berth »

Vet! En ik wou net iets opmerken over dat dat gaaf zou zijn met de ROS output van een Rick, maar toen zag ik in de hoek ook een Rick staan. :-)
Joey

Bericht door Joey »

Vet om te zien dat mensen deze relatief zeldzame versterkers nog aandacht geven :)
De esthetiek was altijd al wel goed, maar helaas zijn de Marshalls allemaal zo zwaar en lomp voor huidige maatstaven.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Strabel

Bericht door Strabel »

Joey schreef: 30 aug 2023, 13:38 Vet om te zien dat mensen deze relatief zeldzame versterkers nog aandacht geven :)
De esthetiek was altijd al wel goed, maar helaas zijn de Marshalls allemaal zo zwaar en lomp voor huidige maatstaven.
Ooit ook bedoelt voor "lompe"muziek. :lol: :wink:
Als ik terug kijk, (40 plussers),waren niet vreemd met "lompe bakken".
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie