Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Joey

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Joey »

Status Eclipse Artist, eentje met een houten hals.

Een enorme platte hals, bijna identiek aan mijn Bogart. En dat vind ik toch niet zo fijn als je lang achter elkaar speelt.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
wombatboter

Bericht door wombatboter »

Ik heb uiteindelijk mijn tweesnarige bas verkocht..nog een hele tijd bijgehouden als eerbetoon aan wijlen Bas maar dat bleek toch wat zinloos want ik speelde er niet op en het werd een zeldzaam gehanteerde gimmick.
Ik had ergens een filmpje gepost en iemand was daardoor gecharmeerd en wou de bas kopen...ik heb niet geaarzeld en ik heb mijn aankoopprijs ook quasi terug.
Ik heb de koper genoeg op de hoogte gesteld van de "nadelen" van zo'n bas en dat je er snel op uitgekeken bent op muzikaal gebied maar hij wou toch verder gaan met de aankoop..
De bas vertrekt naar Griekenland...Ik heb ergens een voorgevoel dat er nog wat "feedback" zal komen na aankomst maar ik hoop van niet.
Sommige mensen denken immers vaak dat ze dan gaan klinken zoals in het filmpje maar dat is niet altijd het geval want de aanslag en de positie van je hand doen echt veel.
what fools these mortals be
Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist »

Ik vond die bas best ontregelend. Octaafsprongen, die doorgaans vrij makkelijk zijn, zijn ineens heel veel werk. :-) Daarnaast kan ik me wat verwarring herinneren over waar ik mijn duim moest plaatsen.
gilles
Domesticus

Bericht door gilles »

De fijnste bas die ik ooit heb gehad, has left the building. Bij mij kreeg ie nauwelijks tot geen speeltijd meer de laatste jaren, en met het oog op mijn nabije toekomst - het zwerversbestaan - zou daar geen verandering in komen. Hij is nu bij de juiste bassist in handen, hij zal weer voldoende bespeeld worden, en daar is de Lefay voor gemaakt. Er gaan tijden komen dat ik er spijt van krijg, deze bas ga ik nog bij tijd en wijlen heel erg missen, maar “it’s all for the greater good” zullen we maar zeggen.
Byebye Lefay!
de grote storthoop heeft gesproken
SpcMnk

Bericht door SpcMnk »

wombatboter schreef: 15 sep 2023, 11:36 Ik heb uiteindelijk mijn tweesnarige bas verkocht..nog een hele tijd bijgehouden als eerbetoon aan wijlen Bas maar dat bleek toch wat zinloos want ik speelde er niet op en het werd een zeldzaam gehanteerde gimmick.
Ik had ergens een filmpje gepost en iemand was daardoor gecharmeerd en wou de bas kopen...ik heb niet geaarzeld en ik heb mijn aankoopprijs ook quasi terug.
Ik heb de koper genoeg op de hoogte gesteld van de "nadelen" van zo'n bas en dat je er snel op uitgekeken bent op muzikaal gebied maar hij wou toch verder gaan met de aankoop..
De bas vertrekt naar Griekenland...Ik heb ergens een voorgevoel dat er nog wat "feedback" zal komen na aankomst maar ik hoop van niet.
Sommige mensen denken immers vaak dat ze dan gaan klinken zoals in het filmpje maar dat is niet altijd het geval want de aanslag en de positie van je hand doen echt veel.
Herkenbaar.. de Zuurstokbas die ik van Bas had is met hetzelfde motief een tijd terug vertrokken. Helaas stond hij een paar weken later weer te koop, voor een bak meer.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
SpcMnk

Bericht door SpcMnk »

gilles schreef: 08 okt 2023, 10:35 De fijnste bas die ik ooit heb gehad, has left the building. Bij mij kreeg ie nauwelijks tot geen speeltijd meer de laatste jaren, en met het oog op mijn nabije toekomst - het zwerversbestaan - zou daar geen verandering in komen. Hij is nu bij de juiste bassist in handen, hij zal weer voldoende bespeeld worden, en daar is de Lefay voor gemaakt. Er gaan tijden komen dat ik er spijt van krijg, deze bas ga ik nog bij tijd en wijlen heel erg missen, maar “it’s all for the greater good” zullen we maar zeggen.
Byebye Lefay!
Dank Gilles!! Hij gaat zeker nu zeker weer aan zijn speeluren komen. Nogmaals dank! :worship:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
gilles
Domesticus

Bericht door gilles »

Het was duidelijk dat mijn geliefde bassie bij jou in de juiste handen is, Ruud! Enjoy!!
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Leuk dat-ie in de familie is gebleven want het is wel een bijzondere bas!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
gilles
Domesticus

Bericht door gilles »

Mijn hollowbody heeft ook the building geleft.
Ik kreeg een tip dat bluesrockgitarist Ruben Hoeke instrumenten uitdeelt aan kinderen wiens ouders het financieel niet zo heel goed hebben. Dat vind ik zo’n mooi doel, dus daar heb ik een basgitaar aan gedoneerd. En ook direct maar mijn keyboard met alle toebehoren.
Ruimt bij mij thuis lekker op, en ik kan er twee kinderen ontzettend blij mee maken! :cheer:
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Da's heel mooi, Gilles!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Dat is een heel mooi gebaar Gilles!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
RUIS
uitgesmurft

Bericht door RUIS »

Mooi, Gilles!
Martijnn

Bericht door Martijnn »

Mijn Harley Benton 50’s P, prachtig instrument, maar ik pak toch altijd mijn Squier 60’s P.
Squier FSR CV 60's Precision Bass Sonic Blue
SX-Fender-Squier 62 stacked knob parts Jazz Bass
Squier Affinity Jazz Bass V Olympic White
Squier Affinity Jazz Bass Burgundy Mist
Markbass Micromark 801
Sabbracadabra

Bericht door Sabbracadabra »

Mijn sunburst IbaRick(Die volgens mij ook van Koen hier op het forum is geweest) vanochtend verkocht. Gave bas maar mijn naturel IbaRick steekt er met kop en schouders boven uit.
evertalbers

Bericht door evertalbers »

DSCF1110 copy.JPG
DSCF1110 copy.JPG (376.67 KiB) 4196 keer bekeken
Deze parts bass gaat naar een blije nieuwe eigenaar in Waalwijk. Prachtige bas maar ik speel blijkbaar toch wat liever op viersnaren met een wat dikkere nek.

Eerlijk gezegd werd ik ook een beetje zenuwachtig dat hij er zo mooi en krasloos uit zag terwijl mijn instrumenten op onze volle podia best wel eens tegen microfoonstatieven aan stoten etc. hoe voorzichtig ik ook ben.
Plaats reactie