The Gibson Bass Book
Re: The Gibson Bass Book
Wat denk je zelf?
De Gibson Mod shop heeft een bijzondere bas/gitaar gebouwd.

https://www.gibson.com/en-US/Electric-G ... ssic-White
Ik vinnem mooi!

https://www.gibson.com/en-US/Electric-G ... ssic-White
Ik vinnem mooi!
Pwah, die is wel gaaf zeg!
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Iemand enig idee wat zoiets weegt?
(Hmmm, ik realiseer me net dat deze vraag voor mij volkomen irrelevant is, want ik kan vrijwel geen noot gitaar spelen.)
(Hmmm, ik realiseer me net dat deze vraag voor mij volkomen irrelevant is, want ik kan vrijwel geen noot gitaar spelen.)

And I demand that I am Vroomfondel!
Als je op de link klikt, zie je in de laatste zin van de eerste paragraaf antwoord op jouw vraag:
"It weighs 12.65 pounds and comes with a hardshell case and two-year playability warranty."
Oftewel 5,74 kilogram.
"It weighs 12.65 pounds and comes with a hardshell case and two-year playability warranty."
Oftewel 5,74 kilogram.
Smaakvolle combi!
Gibson heeft de oude EB-0 van Gene Simmons in een kleine oplage nieuw leven ingeblazen.
Of je nu Kiss fan bent of niet, de bas is toch wel erg fraai (vind ik)
De 1959 EB-O met Les Paul Junior Double Cut body vorm was door Gene gemodificeerd. De Mudbucker had hij meer richting de brug verhuisd. Een aangepaste slagplaat bedekte het originele elementgat. Daarnaast had hij er witte binding omheen laten plaatsen en andere stemmechanieken laten installeren.
Deze reissue draagt al deze kenmerken. Onder de chromen kap zit een Kluson High mass brug. En dat is een primeur, want deze heeft Gibson nog nooit eerder gebruikt op hun basgitaren.

Of je nu Kiss fan bent of niet, de bas is toch wel erg fraai (vind ik)
De 1959 EB-O met Les Paul Junior Double Cut body vorm was door Gene gemodificeerd. De Mudbucker had hij meer richting de brug verhuisd. Een aangepaste slagplaat bedekte het originele elementgat. Daarnaast had hij er witte binding omheen laten plaatsen en andere stemmechanieken laten installeren.
Deze reissue draagt al deze kenmerken. Onder de chromen kap zit een Kluson High mass brug. En dat is een primeur, want deze heeft Gibson nog nooit eerder gebruikt op hun basgitaren.

Ik heb inderdaad ook niet zoveel met Kiss, maar deze vind ik wel gaaf hoor!
Hans