Brooks Bass Guitars
Re: Brooks Bass Guitars
Ik ga er vanuit dat je dan de body ook procentueel groter gaat maken, en Explorers zijn nou al niet de kleinste bassen 

"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Nee, dat is niet nodig. Deze Explorer-body is gewoon hetzelfde formaat als de andere bassen die ik heb gebouwd met de Explorer-vorm. Maar de truc zit 'm erin dat de brug toevallig (of juist niet) met de vorm van de body meeloopt. En qua extra lengte valt het eigenlijk ook wel mee door de economische 3+2 verdeling op de kop.
Ik heb al een keer een Explorer bas gebouwd met 37-34" mensuur.

klant met bas

Ik heb al een keer een Explorer bas gebouwd met 37-34" mensuur.

klant met bas

Zeer vet ding
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Een jaar geleden bouwde ik in opdracht van een Amerikaan een twaalfsnarige bas.
Hij had nogal wat wensen en eisen. En het werd best een prijzige bas, vind ik zelf ( €3540)
Vanochtend zat ik wat rond te neuzen op Reverb. Zie ik plots deze bas te koop staan, voor € 5256 !
Hatsikidee. Dat is nogal een prijs zeg.
En hij is nog verkocht ook.
https://reverb.com/item/74530181-brooks ... y-sunburst
https://reverb.com/item/74530181-brooks-custom-made-12-string-bass-exb-12b-2022-cherry-sunburst
Hij had nogal wat wensen en eisen. En het werd best een prijzige bas, vind ik zelf ( €3540)
Vanochtend zat ik wat rond te neuzen op Reverb. Zie ik plots deze bas te koop staan, voor € 5256 !
Hatsikidee. Dat is nogal een prijs zeg.
En hij is nog verkocht ook.

https://reverb.com/item/74530181-brooks ... y-sunburst

- Green Goblin
Het is een custom-shop he...
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
BGF gewichtenlijst
Hatsekidee idd! Mooi man, begint je merk wel wat tractie te krijgen, kennelijk.
Wel bijzonder dat de beste man er zo weinig op speelde.
Wel bijzonder dat de beste man er zo weinig op speelde.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Ja, volslagen belachelijk.
Hij kon ook echt he-le-maal niet spelen. Hij stuurde mij een video toen hij de bas net had uitgepakt. Hij kon alleen maar random kabaal maken.
Hij kon ook echt he-le-maal niet spelen. Hij stuurde mij een video toen hij de bas net had uitgepakt. Hij kon alleen maar random kabaal maken.
Dat geldt misschien wel voor het merendeel van de "muzikanten"

Het is natuurlijk leuk als je instrumenten gebruikt worden door muzikanten die laten zien wat zo'n bas kan. Wellicht kun je deze Amerikaan meer zien als een tussenhandelaar die zorgt dat je bassen bij zulke muzikanten terecht komen. Hij zorgt dan tegelijk dat je instrumenten op plekken komen waar je zelf geen bereik hebt én hij vergroot de waarde ervan flink. Straks komt Victor Wooten bij jou rechtstreeks een bas bestellen en legt er dan 15.000 voor neer. Hatseflats. Wat wil je nog meer?
Ik ben er inmiddels achter dat de bas door een andere klant van mij gekocht is.
Die kan gelukkig wel spelen
Ja, het zou mooi zijn als Tom Petersson of Dug Pinnick op een mooie dag besluit een bas door mij te laten bouwen.
Maar ik ga er niet op zitten wachten
Die kan gelukkig wel spelen

Ja, het zou mooi zijn als Tom Petersson of Dug Pinnick op een mooie dag besluit een bas door mij te laten bouwen.
Maar ik ga er niet op zitten wachten

- Green Goblin
Ik wilde net een bas bij je bestellen......
Maar ja, ik kan eigenlijk niet zo goed spelen.... ;-p
Maar ja, ik kan eigenlijk niet zo goed spelen.... ;-p
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
BGF gewichtenlijst
BGF gewichtenlijst
Dan gaat het feest helaas niet door! Haha.
Nee maar deze gast kon écht niet spelen
https://www.facebook.com/JeffSpikeWong/ ... 3876536489
Nee maar deze gast kon écht niet spelen
https://www.facebook.com/JeffSpikeWong/ ... 3876536489
Diplomatiek berichtje had je geplaatst 
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Ja je moet je toch wat op de vlakte houden in zo'n geval 

Zal hij er met verzend en importkosten ook niet zo'n 5000 euro/dollar voor kwijt zijn geweest? 

"Only cowboys stay in tune anyways."