Ik had helaas nog geen tijd om uitgebreid te testen, maar een paar minuutjes waren voldoende om me vanalles al af te vragen.
Om te beginnen de ventilator... in de winkel heb ik die helemaal niet gehoord, maar zodra ik de versterker aan zette was ie duidelijk aanwezig. Geheel in lijn met het ontwerp produceert de dreumes een briesje met een laagfrequent geluid. Een beetje verontrustend als je niet weet of het exemplarisch of standaard* is, als je nog niet besloten hebt of het irritant of onopvallend is...
Net als tijdens de test bij de detailhandel ben ik wederom verbaasd hoeveel bas er met luide overtuiging uit dit kleintje komt. Anders dan toen valt me op hoe 'gekleurd' het geluid is. Nu nog prettig, maar alleen een duurtest zal uitwijzen of de charme blijft. Ook zal een A/B test pas uitwijzen hoe 'diep' dit ding nou echt klinkt en hoe luid. Wel vermoed ik dat deze klankkleur goed door de mix in een band prikt. Jammer alleen dat er voorlopig geen gelegenheid is om dit te testen.
Wordt vervolgd...
[Disclaimer: ik ben een groot voorstander van de aanschaf van spullen in een liefst locale toko. Soms echter dwingt een lage prijs in combinatie met een bijzonder gunstige aanbieding tot het loslaten van principes, zeker als je nog een 'zetje' nodig had
*Navraag in een Trace Elliot Facebook groep levert de feedback dat het standaard is. Aangezien het in de winkel niet hoorbaar was ga ik er van uit dat het tijdens een gig in de kroeg ook verwaarloosbaar zal zijn.