Wat is je nieuwste bass gear? #2
Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2
Wat leuk zeg!!
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2022 Godin RG-4 Ultra
Monique by Jule Dovecage
Sumo Baby
Euphonic Audio NL210
2022 Godin RG-4 Ultra
Monique by Jule Dovecage
Sumo Baby
Euphonic Audio NL210
Gaaf setje zo!
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Nieuwe bassgear: setje Elixirs voor de HB fifties P. Nageltjenieuw in de verpakking maar pré-Corona; overgenomen van Gerard bij de minimeet van gisteren, Mede-minimeeter Erwin Mach1 heeft die snaren op zijn eigen Ol'55 liggen en ik was danig onder de indruk van de toon. Ik had Fender 9050 flats op de HB liggen, en ook tot tevredenheid, maar dit is toch wel different koek hoor. Het was al een best goede bas voor het weinige geld maar er is nu nog meer TOON. Lekker!
Hans
Lekker dat hij nu nog beter klinkt! The Ol' 55 is de perfecte naam voor mijn P. Vind het een prachtig nummer van de Eagles!
1955 Fender Precisionbass
2022 Godin RG-4 Ultra
Monique by Jule Dovecage
Sumo Baby
Euphonic Audio NL210
2022 Godin RG-4 Ultra
Monique by Jule Dovecage
Sumo Baby
Euphonic Audio NL210
Haha, dat je dat zelf nog niet bedacht had!
En hij klinkt hier echt geweldig. Hij zingt echt en het laag is zo mooi. Zeker als je bijvoorbeeld langzame passages old skool met je duim speelt. Heerlijk
En hij klinkt hier echt geweldig. Hij zingt echt en het laag is zo mooi. Zeker als je bijvoorbeeld langzame passages old skool met je duim speelt. Heerlijk

Hans
Fijn! De een of de andere snaar kan zo’n verschil maken op een bas. Ik vind het altijd zo moeilijk om uit te vogelen wat de juiste snaar is. Voor je het weet ben je enkele tientallen euro’s kwijt.Hans58 schreef: ↑19 nov 2023, 15:11 Nieuwe bassgear: setje Elixirs voor de HB fifties P. Nageltjenieuw in de verpakking maar pré-Corona; overgenomen van Gerard bij de minimeet van gisteren, Mede-minimeeter Erwin Mach1 heeft die snaren op zijn eigen Ol'55 liggen en ik was danig onder de indruk van de toon. Ik had Fender 9050 flats op de HB liggen, en ook tot tevredenheid, maar dit is toch wel different koek hoor. Het was al een best goede bas voor het weinige geld maar er is nu nog meer TOON. Lekker!
Klopt. Ik had een hele tijd Chromes op mijn Burgundy PeterBuilt P. Bij de Floydband werkte dat in combi met de Grote Boze Buizen Bassman prima. In m'n andere bandje, en later met andere versterking weer niet. Rounds waren het ook niet op die bas, en met een setje Fender 9050 flats was het net of er een gordijn open ging en dat ding kwam helemaal tot leven.
Hans
- SaabandBass
Ik miste wat hoog, met name met de musicman sub, dus een tweetal eq's aangeschaft voor naast de tuner. Nu even kijken welke mag blijven.
Daarnaast merkte ik dat ik wat slordig speel, met name bij wat minder rust kicken de statines er wat in en verkrampen mijn vingers waardoor de aanslag niet geheel consistent is.
Toen zag ik een Boss Bass Comp voorbij komen en na wat filmpjes en reviews bekeken te hebben kon dat misschien wel eens iets toevoegen. Eerste test was voorzichtig positief.
Daarnaast merkte ik dat ik wat slordig speel, met name bij wat minder rust kicken de statines er wat in en verkrampen mijn vingers waardoor de aanslag niet geheel consistent is.
Toen zag ik een Boss Bass Comp voorbij komen en na wat filmpjes en reviews bekeken te hebben kon dat misschien wel eens iets toevoegen. Eerste test was voorzichtig positief.
- Sjtevel 1984
Welke twee eq’s heb je gekocht?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
- SaabandBass
Behringer beq700
En
Boss ge7b de oude bruine
Sandberg 5 string setje en The Beatles - Bass Tab Anthology boek
- Sjtevel 1984
Beiden prima. Alleen voorzichtig zijn met de behringer, die heeft een plastic behuizing.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Nee joh. Juist lekker doortrappen. Wordt ie lekker snel vintage vanSjtevel 1984 schreef: ↑21 nov 2023, 08:59 Beiden prima. Alleen voorzichtig zijn met de behringer, die heeft een plastic behuizing.

-
Een pedaal met een kwetsbare behuizing die je afwisselend aan en uit wilt hebben altijd onderbrengen in een schakelsysteem dan is er geen probleem
Confusius en Lao tzu waren wijze mensen
Geen bas maar weer een g*t**r. Op Marktplaats dook van de week een Cort MGM-1 op voor een leuk prijsje, en met interessante mods (de originele Mighty Mite pickups zijn vervangen door Seymour Duncans, de topkam is vervangen door een exemplaar van been). Het is een signature gitaar voor Matt "Guitar" Murphy (van o.a. the Blues Brothers) en is eigenlijk een soort Les Paul doublecut. De body is DIK, maar de ergonomie is een stuk fijner en comfortabeler dan die van een Les Paul. Ik weet nog niet of het een blijver is, maar het is een erg indrukwekkende gitaar voor de prijs