Wie speelt er in een band ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

Speel je in een band ?

Ja, eentje
22
33%
Ja, in meerdere zelfs
27
40%
Nee, nooit in een band gespeeld, maar zou wel graag willen
1
1%
Nee, nooit in een band gespeeld en het interesseert mij ook niet
0
Geen stemmen
Vroeger wel, en ik zou wel graag weer willen
6
9%
Vroeger wel, maar nu interesseert het mij niet meer
9
13%
Mijn antwoord staat er niet tussen.
2
3%

Totaal aantal stemmen: 67

Gossep81

Re: Wie speelt er in een band ?

Bericht door Gossep81 »

Nou, dit is niet echt een effect, eigenlijk een drumcomputer met extra's... Voor een one-man-band.
ongeschikt
Mach1

Bericht door Mach1 »

Ik ben er inmiddels wel achter dat het gaat om met wie je speelt en niet zozeer wat je speelt. Een band zonder ego's, met mensen die in dienst spelen van een nummer of sfeer van het optreden, die naar elkaar luisteren, met elkaar (en om elkaar durven) lachen, hun geluid, spel en voorbereiding op een repetitie en totale (dus ook aankleding) voorbereiding op een optreden voor elkaar hebben, is wat je wil. Daarnaast is het zo belangrijk dat je allemaal hetzelfde wil met het bandje en er ongeveer even hard je best voor doet. Met mijn beide bands is dit het geval en ik prijs me er zo rijk mee. Anderzijds ben je er zelf bij en mede verantwoordelijk voor; werkt iets niet of zie je iets niet zitten, geef dan feedback en durf beslissingen te nemen die niet makkelijk zijn maar wel nodig om het bandje naar een bepaald level te tillen. Er mag bijna geen zwakke schakel zijn.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2022 Godin RG-4 Ultra

1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
HNZ

Bericht door HNZ »

Mach1 schreef: 26 nov 2023, 11:12 Ik ben er inmiddels wel achter dat het gaat om met wie je speelt en niet zozeer wat je speelt. Een band zonder ego's, met mensen die in dienst spelen van een nummer of sfeer van het optreden, die naar elkaar luisteren, met elkaar (en om elkaar durven) lachen, hun geluid, spel en voorbereiding op een repetitie en totale (dus ook aankleding) voorbereiding op een optreden voor elkaar hebben, is wat je wil. Daarnaast is het zo belangrijk dat je allemaal hetzelfde wil met het bandje en er ongeveer even hard je best voor doet. Met mijn beide bands is dit het geval en ik prijs me er zo rijk mee. Anderzijds ben je er zelf bij en mede verantwoordelijk voor; werkt iets niet of zie je iets niet zitten, geef dan feedback en durf beslissingen te nemen die niet makkelijk zijn maar wel nodig om het bandje naar een bepaald level te tillen. Er mag bijna geen zwakke schakel zijn.
Precies! Zo heb je eenvoudigweg het meeste plezier.
Ik voel me wat dat betreft ook gezegend met mijn bandjes.
Mach1

Bericht door Mach1 »

Ja en het speelt ook wel mee als je er qua geld niet afhankelijk van bent. Anders kunnen de gemoederen sneller oplopen. Ik ben dankbaar dit als hobby op een gaaf niveau te mogen doen. Zou niet anders willen.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2022 Godin RG-4 Ultra

1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
HNZ

Bericht door HNZ »

Ben het alweer met je eens :D
Sanders
Bas-cyclo-pedie

Bericht door Sanders »

Vroeger bandje(s) gedaan, nu gewoon basturbatie in de woonkamer. Ik begin te merken dat ik hoe langer hoe meer zoals Wombatboter begin te worden (zelfs het haar valt uit!) qua muziekmentaliteit. De madam des huizes zit me constant te porren om naar jamsessies te gaan of "een groepeke" te zoeken, maar de spoeling in Brussel is vrij dun als je geen hiphop/rap of Franstalig wil maken, en na mijn werkdag heb ik écht geen zin om nog regelmatig ergens naar toe te moeten gaan om te repeteren (of erger nog: optreden). Ik ben blij met mijn lege en flexibele agenda.

Speel nog wel regelmatig thuis, kijk ook nog wel eens naar wat er te koop is (misschien moet ik toch ook maar eens aan de Sterling Ray 35 met knalverse roundwounds), maar het vuur is al jaren uit.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Unlord

Bericht door Unlord »

Ik heb een band nodig om mezelf te blijven stimuleren. Dat lukt niet mer louter basturbatie. Dan blijf ik hangen in dezelfde nummers eindeloos herhalen en steeds het excuus hebben dat ik nu toch echt geen tijd heb om er een nieuwe bij te pakken. Ook wisselen van hand heeft dan geen blijvend effect. Wisselen van band soms wel.
HNZ

Bericht door HNZ »

Unlord schreef: 03 dec 2023, 09:21 Ik heb een band nodig om mezelf te blijven stimuleren. Dat lukt niet mer louter basturbatie. Dan blijf ik hangen in dezelfde nummers eindeloos herhalen en steeds het excuus hebben dat ik nu toch echt geen tijd heb om er een nieuwe bij te pakken. Ook wisselen van hand heeft dan geen blijvend effect. Wisselen van band soms wel.
Ik vind het ook fijn om door in een band te spelen 'gedwongen' te worden nieuwe wegen te verkennen die ik zelf misschien niet zo gauw zou inslaan.
Daarentegen blijf ik mezelf wel ontwikkelen door alle inspiratie die ik van toffe muziek en fijne bassisten krijg.
Tijd is echter een belangrijke factor!
Plaats reactie