Brooks Bass Guitars

Dit subforum is uitsluitend bedoeld voor de commerciëlen onder ons om de leden van BGF op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en producten.
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Re: Brooks Bass Guitars

Bericht door ElcoHeijmans »

Heel gaaf! Toch ongelooflijk mooi al die techniek van tegenwoordig.
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:

Bandpage: www.billdisney.nl
HNZ

Bericht door HNZ »

Basvarken schreef: 09 feb 2024, 13:30 Binnenkort wordt er een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het Brooks verhaal.

Een oude studievriend van mijn broer heeft als passie houtbewerking. Hij heeft een indrukwekkende verzameling beitels, schaven en ander gereedschap. waaronder een Hammer CNC-frees van Oostenrijkse makelij.
Hij benaderde mij om een unieke samenwerking te gaan doen. Ik zou mijn kennis van (bas)gitaarbouw inbrengen en hij zijn skills met het maken van de 3D files voor de CNC machine.
En zo kwam het dat we medio 2023 begonnen met de Brooks Jufferschans Edition. Een zeer accurate remake van de Fenderbird die destijds door Peter Cook is gemaakt voor John Entwistle.

Veel tekenwerk, meetwerk, rekenwerk, test-stukjes en overleg de afgelopen maanden. Samen hout uitgezocht bij de Arnhemse Fijnhouthandel.
Maar nu zijn de eerste échte resultaten van het freeswerk daar. En ze zien er fantastisch uit.

Komende week haal ik het spul op en ga ik aan de slag om van deze bouwpakketten een basgitaar samen te stellen.
Hopelijk het startsein voor een mooie (beperkte) editie Brooks basgitaren!
WOW!!! :shock:

FANTASTISCH! :jam:
RUIS
uitgesmurft

Bericht door RUIS »

Voor degenen die JHS volgen: De Brööks Nötabird!
Basvarken

Bericht door Basvarken »

Die moet je effe uitleggen. Want ik volg je ff niet
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
RUIS
uitgesmurft

Bericht door RUIS »

JHS pedals heeft een pedaal uitgebracht in Ikea-sijl, de Notaklön. Kloon van de Klon natuurlijk. In een witte platte doos en je moet hem zelf in elkaar zetten.
HNZ

Bericht door HNZ »

RUIS schreef: 09 feb 2024, 17:56 JHS pedals heeft een pedaal uitgebracht in Ikea-sijl, de Notaklön. Kloon van de Klon natuurlijk. In een witte platte doos en je moet hem zelf in elkaar zetten.
IT'S NOTAKLÖN 'TIL YOU BUILD IT!

:D Ha, ha, GEWELDIG dit.
https://jhspedals.info/products/notaklon
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Vermakelijk youtube kanaal ook wel, verder (ondanks dat ie kennelijk ook fietst) is Josh Scott wel een beetje een sad figuur, hypt sommige dingen, kijkt niet naar veel andere dingen, doet eigenlijk met JHS niks vernieuwends. Als je kijkt naar Earthquaker of Chase Bliss dan doen die wel wat nieuwere dingen.
Maar als verteller van de historie van pendalen doet ie het wel leuk :)

Excusez moi voor de offtopic...
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie