Graag wat hulp bij het vinden van een multi effect pedal

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Galvanized

Re: Graag wat hulp bij het vinden van een multi effect pedal

Bericht door Galvanized »

Ik heb nooit hinder ondervonden van de tuner in de Hx stomp
MUSIC MAN STINGRAY 5
HX STOMP

DAD VIBES - LIMP BIZKIT TRIBUTE
Instagram.com/dadvibes_bizkit
Sjtevel 1984

Bericht door Sjtevel 1984 »

:thumbsup: Top!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Madame Clapotis

Bericht door Madame Clapotis »

Galvanized schreef: 22 feb 2024, 20:11 Ik heb nooit hinder ondervonden van de tuner in de Hx stomp
Idem. Ik snáp de commentaren van sommigen ergens wel. Maar heb er zelf absoluut geen moeite mee.
Ik heb de mijne nog maar pas, dus weet niet of de tuner verschilt van vroegere versies.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
jondelange

Bericht door jondelange »

Geen idee of het nog wat toevoegt, maar zelf ben ik zeer tevreden met de TC electronic plethora X5. Hierin zitten alle digitale pedalen van TC electronic, wat naar mijn mening kwalitatief goede effecten zijn.

Voor mij zijn de pluspunten:
+ Makkelijke interface, zeer rechttoe rechtaan
+ Mash functionaliteit op de switches, dus je hebt vijf expressiepedalen er al in zitten.
+ Effecten zijn supersnel van plek te wisselen, fijn voor experimenteren van volgordes.
+ Max 5 pedalen tegelijk, dus het blijft lekker simpel en overzichtelijk.
+ Toegang tot alle TonePrints, icm de editor kan je helemaal los met instelmogelijkheden.
+ Effectsloop voor je andere pedalen die je kan plaatsen tussen de vijf virtuele pedalen waar je maar wil.
+ 3 toewijsbare draaiknoppen zodat je live nog wat kan tweaken als je wil.
+ Tunerfunctie apart aanwezig, kost niet een pedaalplek

Uiteraard zijn er voor mij ook minpunten:
- Geen overdrives, distortion of andere herriemakerij aanwezig. Die moet je dus apart aanschaffen en in de FX loop van het pedaal zetten.
- Voor bas is er maar 1 cabsim aanwezig en die is wat mij betreft niet echt wat.
- De tuner trekt geen lage B, dus die moest ik op gehoor stemmen. Gelukkig ben ik inmiddels gestopt met lage B snaren.

Voor mij is dit pedaal echt de ideale mix tussen losse pedaaltjes en een multi-effect, omdat het eruitziet en ook werkt alsof je die vijf pedalen naast elkaar hebt, maar het is er maar eentje. Ik meen me te herinneren dat ie wel relatief duur is in vergelijking met andere multi-effecten, zeker voor het feit dat ie geen OD's heeft, maar voor mij speelt de gebruiksvriendelijkheid een enorme rol.
Yamaha BBG5A - Johnson JB-400 - Ibanez AEB-5E - Fender American Jazz Bass '74 Reissue - Rickenbacker 4003 Midnight Blue - Vintage VJ74 Natural- Genz-Benz Streamliner 600 - Hartke VX2515 - Marshall Bass state 30
Unlord

Bericht door Unlord »

+1 voor de Plethora. Ik heb hem ook. Bij mij trekt de tuner de B snaar wel, maar ik gebruik die tuner niet. Echt een heel goed ding.
Goose

Bericht door Goose »

Ik vraag mij wel altijd af bij die nieuwere multi effecten met amp moddeling wat er aan het eind van de streep daarvan gebruikt wordt.
Anders dan bij effecten heb ik voor mijzelf het idee dat ik uiteindelijk namelijk voor 1 amp geluid zal gaan. En wat is dan nog het voordeel om zoveel meer geld uit te geven voor al die amp moddeling opties?
De volgende stap is dan weer voor mij, heb ik alle effecten nodig die erin zitten? Ik ben na al die jaren er wel achter wat ik wel gebruik en wat niet. E
Een volgende stap is dat weer, hebben de effecten die ik wel wil hebben ook echt het geluid wat ik zoek? Ook daarin ben ik er achter gekomen dat bv het ene effect het wel haalt en een andere weer niet. Maar omdat je "vast"zit aan het hele apparaat kan je dus niet simpel dat veranderen. Vandaar dat ik voor mijzelf er achter ben gekomen dat een multi effect voor mij geen meerwaarde heeft.
Daar wel bij zeggende dat ik ooit wel begonnen ben met een multi effect om eens alles een beetje te leren en te proeven. Maar dan zou ik er dus niet zo snel veel geld aan uitgeven.

P.s. Maar om op je zoektocht terug te komen, Boss heeft net naar buiten gebracht dat er een nieuwe ME90B aan komt. Het voordeel van de ME's vind ik zelf de vele draaiknoppen die je erbij hebt. Dus makkelijk te experimenteren en aan te passen on the fly ipv weer helemaal in menu's te moeten scrollen.
Nog niet direct hier te koop maar ik zag hem bij Sweetwater staan voor 400 dollar. Mooi prijsje.

https://www.sweetwater.com/store/detail ... -processor
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Unlord

Bericht door Unlord »

Hij is gewoon te koop bij de muziekwinkels hoor. Niet altijd op voorraad echter. Lijkt me een erg leuk ding, precies om wat jij zegt.
Plaats reactie