De grote Doe het zelf! Gallery

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
jorren
moderator

Re: De grote Doe het zelf! Gallery

Bericht door jorren »

in het Doe het zelf topic is een hoekje voor ‘snelle’ vraagjes, Wasabi! :wink:
Morris SG bass 30”
Sadowksy Metro Express 5/21 Hybrid
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
K-Wood

Bericht door K-Wood »

Hierbij mijn Bas.
Essen body en hals met stroken Wengé.
Toets van Ebben
Klokkenbrons fretjes
Gotoh Zadel
Gotoh TUners
EMG 35HZ passive elementen

De bas wilde ik eerst in matte blanke lak hebben, helaas werd de hals te stroef. Toch maar een glanslak overheen gespoten en geschuurd om toch een doffe gitaar te krijgen. Door de houtstructuur en met name van het Wengé bleven er glimmende diepte achter.
Besloten om de gitaar toch maar weer met 2K blanke glanslak af te werken, na het uitharden deze geschuurd met 500, 1000, 1500, 2000 en 2500 voor een super gladde en glimmende gitaar.

Er zijn nog wat kleine aanpassingen nodig voor de perfectie en heb nog enkele vragen, die stel ik in een ander topic..

Hier enkele foto's van de honderden die ik tijdens de bouw gemaakt heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de onderkant van de body heb ik een messing plaatje met gegraveerd serienummer.
Op de head komt een afdekplaatje met de naam (K-Wood Music series).

Hendrik
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Dat ziet er fraai uit! Wel even op een de snaren netjes opleggen, je bent geen gitarist ;-)
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Dat viel mij nou ook meteen op 😉
Wel heel fraai stuk werk hoor!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Gaaf hoor, en essen in de hals, da's anders dan anders :)
Contrast op de body met die houtsoorten is ook mooi.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
K-Wood

Bericht door K-Wood »

Angelo schreef: 10 apr 2024, 22:37 Dat ziet er fraai uit! Wel even op een de snaren netjes opleggen, je bent geen gitarist ;-)
Dank je Angelo,
Dat is 1 van de kleine aanpassingen. :D

Hendrik.
padawatje
corr: spawatertje

Bericht door padawatje »

Niet mijn stijl bas, maar wel heel netjes gedaan? Is dat je eerste zelfbouw?
K-Wood

Bericht door K-Wood »

padawatje schreef: 11 apr 2024, 11:33 Niet mijn stijl bas, maar wel heel netjes gedaan? Is dat je eerste zelfbouw?
Dank je. Dit is mijn 2e in 40 jaar 😁, ca. 35 jaar besteed aan mijn auto hobby.

Wat is jouw stijl?
Dommeld2

Bericht door Dommeld2 »

IMG_7095.jpeg
IMG_7095.jpeg (2.36 MiB) 515 keer bekeken
Mijn dochter had een paar jaar geleden deze body beschilderd , door omstandigheden ben ik er verder niet aan toegekomen , maar vandaag eindelijk een x afgemaakt.

Body komt van MP en buiten de neckpocket is niets echt netjes gefreesd maar wel functioneel , ik heb hem verder dus maar wat “rat-look” afgewerkt (en het mistaat niet vind ik zelf). Hals komt van een squier cv die ik ook op de kop had getikt (met wat lelijke relic maar hij werkt) brug idem , seymour duncan spb2 en gotoh resolites die ik nog had liggen , hij is goed af te stellen en dat is het belangrijkste , en klinken doet hij eigenlijk ook prima :)

Edit:
IMG_7088.jpeg
IMG_7088.jpeg (2.52 MiB) 515 keer bekeken
Aarde draad over de body (ik was die vergeten te boren, maar ik zag op yt bij joe bonamassa een oude gitaar voorbij komen die ook de aarde los had lopen , en ik vind het best rock en roll eruit zien zo in zijn geheel :lol: (schroefjes zitten er inmiddels allemaal in)
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

Tamelijk punk ding inderdaad, gaaf hoor.
Aarddraad zou je misschien nog langs de J pickup (?) laten lopen, dan blijf je er in ieder geval niet achter haken tijdens de wat wildere Townsend windmills :D
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie