Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Jarno
antipassief

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Jarno »

Oh, die zit in Sprundel, daar kwam ik vroeger nog wel eens (in Roosendaal op school gezeten, en stapmaat kwam uit Sprundel).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
aap

Bericht door aap »

LeftyJ schreef: 09 jul 2024, 18:35 20240709_183224.jpg

En zojuist twee Ibanezjes opgepikt in Rotterdam, een GSR180L (die ik niet ga houden, maar die zat er nou eenmaal bij) en een Ibanez ORM-1 g*t**r.
Waar heb jij ze besteld? Ik heb er 1 voor mijn viersnaar besteld in Groot Brittannië. Later ook 1 voor de vijfsnaar, maar die is nooit aankomen en winkel gaf geen thuis dus wil er nog 1 voor de vijfsnaar, maar niet via GB.
LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ »

aap schreef: 10 jul 2024, 13:56 Waar heb jij ze besteld? Ik heb er 1 voor mijn viersnaar besteld in Groot Brittannië. Later ook 1 voor de vijfsnaar, maar die is nooit aankomen en winkel gaf geen thuis dus wil er nog 1 voor de vijfsnaar, maar niet via GB.
Ik heb ze rechtstreeks bij Nordstrand besteld, dus wel invoerrechten en Nederlandse BTW er nog overheen. Maar via FedEx netjes geregeld, en sneller dan ik had verwacht (de bevestigingsmail zei "je 4 weken gaan nu in"). 29 juni besteld, 2 juli verstuurd en gisteren binnen.

Ik kwam er later achter dat het Roemeense Grosmann ook een vergelijkbare mute maakt. Die wordt geleverd zonder sleuven in het schuim, zodat je die zelf op maat kunt snijden voor jouw bas. Deze kost €30, en is binnen de EU leverbaar dus geen gedoe met invoer. Bijvoorbeeld bij Dr. Bass in Spanje: https://www.doctorbass.net/en/c/?iddoc=1005174576
aap

Bericht door aap »

Die Nordymutes zijn wel duur, maar houtkleuren zijn mooier dan die van Grossman.
Lonnystingray

Bericht door Lonnystingray »

Jarno schreef: 10 jul 2024, 11:42 Oh, die zit in Sprundel, daar kwam ik vroeger nog wel eens (in Roosendaal op school gezeten, en stapmaat kwam uit Sprundel).
Wat grappig, ik woon in Roosendaal; klein wereldje!
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gossep81

Bericht door Gossep81 »

LeftyJ schreef: 10 jul 2024, 14:08 [...]
Ik kwam er later achter dat het Roemeense Grosmann ook een vergelijkbare mute maakt. Die wordt geleverd zonder sleuven in het schuim, zodat je die zelf op maat kunt snijden voor jouw bas. Deze kost €30, en is binnen de EU leverbaar dus geen gedoe met invoer. Bijvoorbeeld bij Dr. Bass in Spanje: https://www.doctorbass.net/en/c/?iddoc=1005174576
Dus ho, wacht. Een houtje en een stukje foam dat je zelf mag snijden. En dat kost... Oh. Ah.

Logische vraag is nu: Welke soort foam is dat?

Dus even zelf maken: 10 minuten werk, scheelt een shitload aan CO2 en vervuiling.

En dan, als je echt goed bezig bent, de bespaarde kosten doneren aan de uitvinder natuurlijk!

Nog beter: Leren muten met je handen en alles doneren aan een goed doel naar keuze :lol:
ongeschikt
LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ »

Gossep81 schreef: 11 jul 2024, 17:34 Nog beter: Leren muten met je handen en alles doneren aan een goed doel naar keuze :lol:
Niet hetzelfde :)
Tuurlijk kun je muten met je handen, maar dan kap je de noot abrupt af. Wat de Nordymute (en andere dempers voor onder de snaren zoals op oude Fenders en Stingrays) doen is subtieler, en verkort de uitsterftijd van de noten die je speelt wel maar er blijft sprake van een enigszins geleidelijke uitdoving van de noot. Het klinkt natuurlijker :)

Ik vind het ontzettend leuk speelgoed, en ben er blij mee. Maar ja: ik had het waarschijnlijk redelijk eenvoudig zelf kunnen maken als ik wist wat voor schuim het was. Het voelt en oogt als een soort neopreen.
evertalbers

Bericht door evertalbers »

Klopt. Als je met je rechterhand mute zit je vast aan een maximale afstand tussen je plukvinger en je handpalm. Voor een wat zachtere attack moet je plukvinger verder naar de nek en is een losse demper nodig.
Gossep81

Bericht door Gossep81 »

Mmmm... Neopreen... Dank voor het meedenken in ieder geval! 8)
ongeschikt
jorren
moderator

Bericht door jorren »

Ik heb mijn Alleycat/Verboom ‘51 P bass model terug gekocht. 28 juli ophalen!

Naast bassgear heb ik een Roland FR8xB gekocht. (Google :wink:)
Morris SG bass 30”
Sadowksy Metro Express 5/21 Hybrid
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
HNZ

Bericht door HNZ »

jorren schreef: 12 jul 2024, 14:47 Ik heb mijn Alleycat/Verboom ‘51 P bass model terug gekocht. 28 juli ophalen!

Hoe ziet die "Alleycat/Verboom ‘51 P bass model" er uit?

Oftewel

Pics or it didn't happen! :mrgreen:
Jarno
antipassief

Bericht door Jarno »

jorren schreef: 12 jul 2024, 14:47 ...heb ik een Roland FR8xB gekocht. (Google :wink:)
Dat is een serieuze trekzak!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
The UnxpectedNL

Bericht door The UnxpectedNL »

Sinds een week of 3 deze P in huis. Ik heb al een andere Sandberg ( MM / J elementen ) waar ik erg dol op ben. Dit is toch ook wel een erg fijne en vooral resonante bas van slechts 3,6 kilo.
Bijlagen
IMG_8633.jpeg
IMG_8633.jpeg (665.59 KiB) 507 keer bekeken
jorren
moderator

Bericht door jorren »

HNZ schreef: 12 jul 2024, 15:22
jorren schreef: 12 jul 2024, 14:47 Ik heb mijn Alleycat/Verboom ‘51 P bass model terug gekocht. 28 juli ophalen!

Hoe ziet die "Alleycat/Verboom ‘51 P bass model" er uit?

Oftewel

Pics or it didn't happen! :mrgreen:
Precies hetzelfde! Nu zijn de kappen er los bij en zijn extra gereliced door de huidige eigenaar.
Morris SG bass 30”
Sadowksy Metro Express 5/21 Hybrid
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Leuk dat je die straks weer terug hebt, ik vond het een supertoffe bas.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie