Mening over de Line6 Lowdown Studio 110? Alternatieven?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Mening over de Line6 Lowdown Studio 110? Alternatieven?

Bericht door LeftyJ »

Hallo allen,

Ik ben me losjes aan het oriënteren op een compact, handzaam combotje wat ik makkelijk achterin de auto kan slingeren of in het openbaar vervoer mee kan nemen voor kleine repetities, optredens op laag volume in kleine kroegjes of gewoon voor bij vrienden thuis. De nadruk moet liggen op compact en draagbaar, maar het geluid moet daar natuurlijk niet ondergeschikt aan zijn.

Mijn oog was gevallen op de Line6 Lowdown Studio 110. Klein, handzaam, maar het ding perst wel 75 watt door dat 10" speakertje en heeft de veelzijdigheid van 5 verschillende versterkermodellen (ja, ik weet het, eigenlijk 4, maar de cleane simulatie (gebaseerd op een Eden Traveler) kun je vervangen door een simulatie van een oude Marshall Superbass).

Zie ik opties over het hoofd? Ik realiseer me best dat zo'n klein 10" combo ongetwijfeld enige moeite zal hebben met een lage B, maar veel groter wil ik niet gaan. 12" is het absolute maximum, en dan nog moet het combo liefst nauwelijks groter zijn dan de speaker. Formaat Behringer BX1200 is dus geen optie, bij wijze van spreken. De voorkeur gaat uit naar 10".

Laat uw mening horen!
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 okt 2005, 21:52

Bericht door Matthijs »

Wat dacht je van de Hevos Midget 10" of 12"? Da's het eerste dat mij te binnen schiet bij 'klein, maar vol van klank'. Wel duur :)
Fotograaf (https://www.moodphoto.eu), Redacteur (https://www.debassist.nl)

(\__/) Gear:
(='.'=) Fender Jazz V Mex (Fralin elementen, Audere preamp), Fender HM Bass 5
(")_(") Hartke, Eden, Boss,Tech21, Stageclix, Nikon, Sigma
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

Ik speel er nu een half jaar op en ben erg tevreden. Het beestje heeft genoeg power om bij een akoestisch optreden de drummer te overstemmen.
Ook de modellen zijn bruikbaar, klinken redelijk karakteristiek en werken ook op verschillende volumes goed. Over de ingebouwde synth ben ik niet zo te spreken, daar krijg ik geen goed geluid uit, maar dat heb ik verder ook niet geprobeerd.

Het ampje is super draagbaar, heb hem keertje in de trein meegenomen en half amsterdam mee door gewandeld :) De ingebouwde XLR is ook handig, zeker voor kleine gigs.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Pedulla schreef:Ik speel er nu een half jaar op en ben erg tevreden. Het beestje heeft genoeg power om bij een akoestisch optreden de drummer te overstemmen.
Ook de modellen zijn bruikbaar, klinken redelijk karakteristiek en werken ook op verschillende volumes goed. Over de ingebouwde synth ben ik niet zo te spreken, daar krijg ik geen goed geluid uit, maar dat heb ik verder ook niet geprobeerd.

Het ampje is super draagbaar, heb hem keertje in de trein meegenomen en half amsterdam mee door gewandeld :) De ingebouwde XLR is ook handig, zeker voor kleine gigs.
Dat klinkt alsof het precies is wat ik zoek. De synth zal me een worst wezen. Ik heb een Boss SYB-3 (al heb ik die vooral als gimmick, ik gebruikte hem alleen voor I'm Outta Love van Anastacia en verder alleen voor de lol). Ik moest 'm van de week maar eens gaan proberen als ik tijd heb. Misschien dat ik na werktijd even bij Verspuy of Feedback Rotterdam binnen loop.

Dat Hevos-idee is leuk, maar ik geloof dat ik het woordje 'betaalbaar' ben vergeten in mijn eerste post... :wink:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Pedulla schreef:Ik speel er nu een half jaar op en ben erg tevreden. .... De ingebouwde XLR is ook handig, zeker voor kleine gigs.
+1!!!

Ooit gekocht voor acoustische cafe-optredens, omdat-ie mee kan op het transportrek van m'n fiets, vanwege parkeerproblemen in Den Haag.
Inmiddels niet meer nodig, MAAR zo'n te gek dingetje met een waanzinnnig punchy geluid en zelfs PRACHTIGE LAAGWEERGAVE VAN DE LAGE B! Dus heb ik 'm gehouden... Hij is degelijk en betaalbaar.
Grotere gig met PA? Gebruik de ingebouwde DI naar de PA voor de zaal en het combootje als monitor.

Veel mee onderweg? Laat een tas maken! Heb ik voor m'n Markbass combo gedaan bij www.clarijscovers.com, kleinschalig en relaxed bedrijfje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

HNZ schreef:Ooit gekocht voor acoustische cafe-optredens, omdat-ie mee kan op het transportrek van m'n fiets, vanwege parkeerproblemen in Den Haag.
Inmiddels niet meer nodig, MAAR zo'n te gek dingetje met een waanzinnnig punchy geluid en zelfs PRACHTIGE LAAGWEERGAVE VAN DE LAGE B! Dus heb ik 'm gehouden... Hij is degelijk en betaalbaar.
Grotere gig met PA? Gebruik de ingebouwde DI naar de PA voor de zaal en het combootje als monitor.
Dat is eigenlijk precies wat ik hoopte te horen. Dat zelfs de lage B er volgens jou goed doorkomt vind ik een grote meevaller, nu móét ik 'm wel gaan proberen. Ik vind de prijs van 280 euro helemaal niet zo slecht voor het gebodene, dus puur op basis van wat ik op internet al gelezen heb plus jullie ervaringen kan er eigenlijk niet zoveel meer fout gaan!

But please do keep those comments coming :-)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik ben vanuit mijn werk meteen maar langs Feedback gereden, heb de enige linkshandige bas die ik zo gauw kon ontdekken (een Dean Edge 4) uit het rek gepakt en ben gaan proberen. Voor zijn omvang was de Line6 simpelweg onverslaanbaar! Vergelijkbare 1x10-combo's waren al gauw aanzienlijk groter of hadden een veel lager vermogen (de Line6 is zelfs een stukje kleiner dan de 35 watt Ashdown Perfect Ten!). Bij Feedback stond niks wat tegen de veelzijdigheid, het volume èn de laagweergave op die Line6 in dit kleine doosje propt. Ik heb er dus maar meteen één gekocht, en zit er nu door te spelen thuis op mijn Precision (op het R&B-standje, de Ampeg B15-simulatie). Heerlijk!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Gefeliciteerd! Veel plezier met je Lowdown 110 (maar dat zal wel lukken!)
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ja gefeliciteerd! Ik ga hem ook nog maar eens proberen als ik al deze ervaringen hoor. :)
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Plaats reactie