Bas uit de States halen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bas uit de States halen?

Bericht door BassAgent »

Ik heb een aanbieding gekregen van een toffe bas uit de States, maar ben niet helemaal zeker over het laten verzenden enzo. Als ik 'm met USPS laat verzenden (in een hele goeie gigbag die weer in een doos zou komen ofzo) kost me dat een x-bedrag, en als ik 'm dan verzekerd zou verzenden wordt alleen de gedeclareerde waarde gecoverd. Als ik dus een lagere waarde laat opgeven bij de douane betaal ik minder belasting, maar loop ik wel een groter risico als er iets gebeurt.

Heeft iemand ervaring met het laten overkomen van een (2ehandse) bas uit de States met USPS? Hoe heb je het toen aangepakt?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Als ik de keuze had zou ik wel voor DHL of Fed-Ex kiezen.
USPS heeft echt een verschrikkelijk tracking systeem.
Over dat verzekerd verzenden is het uiteraard je eigen risico.
Mijn Zon's heb ik voor alle zekerheid toch maar volledig laten verzekeren...
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
sickpunk

Bericht door sickpunk »

Ik heb het in de boot van m'n pa gedaan... maar goed die luxe zal jij niet hebben ;)

De woorden "verzenden uit de USA" en "gigbag en een doos ofzo" geven mij rillingen, ik zou toch echt een goed passen flightcase willen!

Ik persoonlijk zou overigens niet gaan rommelen met de waardes, a) de belastingdienst is niet dom... als het erg afwijkt dan valt dat op... b) als er iets meegebeurd krijg je minder geld terug dan wat je hebt uitgegeven, erg zonde lijkt mij!
Gebruikersavatar
hazb74
Berichten: 138
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:25

Bericht door hazb74 »

Meerdere malen uit de VS gekocht. Ik heb een Musicman Stingray, Hamer, Hohner en Jazzbass over laten komen. Ging allemaal prima, meest vervelende was de NL douane (they take forever).

Het beste is het om https://www.bonvu.com" onclick="window.open(this.href);return false; te gerbuiken, want die hebben een deal met de meeste bedrijven, waardoor de kosten aanzienlijk (tot 40%) minder worden. EN, ze kunnen ook nog voor verzending pakket checken en eventueel nog beter verpakken.

Ik zou zo weer uit de States kopen, want meestal is het gewoonweg stukken goedkoper, zelfs met verzenden en inklaren.
Gear? Maakt niet echt uit, want een goede toon komt toch uit je vingers.....
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Hij is niet nieuw he... ik koop 'm particulier.

Ik heb trouwens nog geen negatieve ervaringen met de tracking van USPS, alleen is de overdracht naar TNT nog wel eens lastig, waardoor ik nooit een TNT tracking nummer heb...
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

BassAgent schreef:Hij is niet nieuw he... ik koop 'm particulier.
Maakt voor inklaring absoluut niets uit, betalen doe je toch
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

Waarschuwing:
NIET MET DHL!!!

Mijn ervaring was rampzalig (kop afgebroken van splinternieuwe bas), en de dealer wist toen te melden dat dit al de zoveelste keer met DHL was. Internationale zendingen ging hij voortaan bij een ander doen.

En inderdaad, een goede koffer in een stevige doos is wel de minste vereiste. En kunnen dealen met het feit dat je kostbare bas net zo lang bij de NL douane ligt als hij onderweg was, omdat ze moeten bedenken hoe ze je voor een paar honderd euro kunnen flessen. OOK bij tweedehands ja, zoals ik helaas ook al mee heb kunnen maken.

Sterkte...
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Ik heb er twee uit Amerika laten overkomen. Werden verstuurd via USPS en beiden in een kartonnen doos met veel piepschuim. Bij de Stingray ging het goed, bij mijn Washburn brak er door gooi en smijtwerk met de doos onderweg een bevestigingsschroefje van een stemsleutel. Een zeer lastig te reparen schade al is het schroefje maar een paar cent waard. Erg vervelend dus. Tracking vond ik goed tot op Schiphol, daarna was het wachten wachten wachten en één van beide keren ging mijn bas na vrijgave van Schiphol naar zwolle, naar Amsterdam, terug naar Zwolle en uiteindelijk naar mijn huis...

Verzekering: lager bedrag opgeven schijnt illigaal te zijn (in de VS?) dus niet iedereen wil daar aan meewerken. Ik neem liever het risico niet voor die paar tientjes voordeel.

Spreek het wel goed af met de verzender. Bij mijn Washburn kreeg ik een brief van de Douane wat de waarde was van het pakket. Eerlijk ingevuld (wachtte immers al lang zat) en bij ontvangst van de bas bleek de verzender een heel laag bedrag te hebben opgegeven. Zo laag dat de Douane was gaan twijfelen. Hed de verzender me dat gewoon even laten weten had ik hetzelfde bedrag kunnen invullen.

Bij beide bassen heb ik alle bijkomende kosten moeten betalen. Alleen bij klein pedalenspul uit de USA heb ik soms mazzel.
Laatst gewijzigd door Thunder op 14 apr 2010, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Heb twee keer een bas uit de States over laten komen en twee keer netjes alles (btw, verzending, inklaring) betaald.
Voordeel is dat ze het bij ebay-producten berekenen over de prijs die je ervoor hebt betaald, dus als je daar een mooi koop kunt doen kan het heel gunstig uitpakken.

Edit: Verder nooit problemen gehad, maar wel lang moeten wachten.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Hier ook overwegend goede ervaring met een particulier gekochte bas uit de US via USPS. Ja, hij is in no time op Schiphol, daarna kan het door douane gedoe wel een tijdje duren. Ik kreeg eerst papierwerk thuis wat ik in moest vullen, en heb ook BTW, inklaring en kosten betaald. Nog steeds goedkoper dan dezelfde bas in Europa kopen. Verpakt in koffer, karton zou ik niet doen.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

riotriot schreef:Heb twee keer een bas uit de States over laten komen en twee keer netjes alles (btw, verzending, inklaring) betaald.
Voordeel is dat ze het bij ebay-producten berekenen over de prijs die je ervoor hebt betaald, dus als je daar een mooi koop kunt doen kan het heel gunstig uitpakken.
Is dat zo? Ik meen bij mijn aankopen (ebay aangekocht) te hebben gezien dat de aankoop + verzendkosten het totaalbedrag maakt waar we hier belasting over betalen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
sickpunk

Bericht door sickpunk »

ja dat heb ik ook altijd begrepen... wel mega krom vind ik het!
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Thunder schreef:
riotriot schreef:Heb twee keer een bas uit de States over laten komen en twee keer netjes alles (btw, verzending, inklaring) betaald.
Voordeel is dat ze het bij ebay-producten berekenen over de prijs die je ervoor hebt betaald, dus als je daar een mooi koop kunt doen kan het heel gunstig uitpakken.
Is dat zo? Ik meen bij mijn aankopen (ebay aangekocht) te hebben gezien dat de aankoop + verzendkosten het totaalbedrag maakt waar we hier belasting over betalen.
Volgens mij ook....
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Ja klopt, wilde alleen aangeven dat ze niet moeilijk gaan doen en daadwerkelijke waardes gaan controleren.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Als er twijfel is of die prijs wel correct is gaan ze wel graven, hoor.

Overigens is de tracking van USPS inderdaad erg vervelend en is het daarnaast erg traag. Ik zou zeggen ga voor UPS of FedEx of zo.
Plaats reactie