Welke snaren?
Welke snaren?
Heren,
Soort van poll:
Wie gebruikt welke snaren en waarom, beschrijf ook je geluid wat je krijgt.
Nikkel of Bronce wound?
Laat het weten.
O ja bass-stings zijn duur, dus wat heb jij voor je snaren betaald?
Kom maar met die antwoorden
Greetz
Eric
Soort van poll:
Wie gebruikt welke snaren en waarom, beschrijf ook je geluid wat je krijgt.
Nikkel of Bronce wound?
Laat het weten.
O ja bass-stings zijn duur, dus wat heb jij voor je snaren betaald?
Kom maar met die antwoorden
Greetz
Eric
ik gebruikte eerst d'addario's nickel round wound exl 165 maar die zijn behoorlijk ruw en zzziiinnngggiiieee vergeleken met de DR lo-riders die ik tegenwoordig gebruik (op aanraden van iemand op dit forum). de stijfheid van de DR's vind ik ook zeer prettig en ik doe er ongeveer 3 maanden mee. ze kosten iets van 28 pop bij lordofthestrings. das 100 in een jaar, dat geef ik aan sigaretten uit in een maand.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Ik gebruik op mijn Precision ook regelmatig de BassBoomers (nickel, 45 tot 105). Daar betaal ik hier bij Feedback 30 euro voor. Klinken vet en stevig. Ik laat ze er altijd wel veel te lang op zitten
Heb nog geen online-bestellingen gedaan.

Heb nog geen online-bestellingen gedaan.
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
De laatste snaren die ik gekocht heb waren Elixir nanowebs voor de vijfsnaar. Bij Feedback kosten die Eur 72
. Ik vond ze het goedkoopst/minst duur op https://www.zencatalog.com/Stringbuster/
Voor 38,50 pond, omgerekend 56,62 Euro (inclusief verzendkosten). Heb ze daar ook besteld, ging prima, had ze snel in huis. Ik zie dat de 5 snarige bij hun inmiddels out of stock zijn, maar bij de 4 snarigen scheelt het zeker ook.

Voor 38,50 pond, omgerekend 56,62 Euro (inclusief verzendkosten). Heb ze daar ook besteld, ging prima, had ze snel in huis. Ik zie dat de 5 snarige bij hun inmiddels out of stock zijn, maar bij de 4 snarigen scheelt het zeker ook.
Ik heb tot nu toe veel gebruik gemaakt (op 1 uitstapje naar een duurdere serie na) van de Rotosound RotoBass RB45. De eerste week klinken ze nogal metalig (wat wil je, die krengen zijn nou eenmaal van een metaal gemaakt), maar daarna klinken ze best lekker en ze klinken ook best lang goed (ik heb geen last van zuur zweet of extreme eeltloslaatproblemen
, dus dat scheelt ook)...... en ze kosten slechts 16,95 via internet (www.lordofthestrings.com), bestel twee pakjes en je hoeft niet eens verzendkosten te betalen

GHS Bass Boomers, medium (45-105), long scale plus. Roundwound nickel plated steel whatever.
Echt, ik heb verschillende snaren gebruikt, maar deze zijn super. Gaan wel maar een maandje of 2 mee voordat ze zo dood zijn dat het niet meer mooi klinkt. Maar alla, ik heb snaren gehad die nog veel sneller dood waren (of al dood om mee te beginnen
).
Ik vond Ernie Ball Slinky's ook goed klinken, maar die waren volgens mij sneller dood. Als ik geen Bass Boomers kan krijgen koop ik Slinky's.
Oh, het zijn dus echt grove roundwounds. Ik heb er wel eens een blaar van op de zijkant van een vinger gehad. Dat was niet zo tof, maar imo is het geluid het waard
.
Wat helpt is je snaren schoonvegen als je klaar bent met spelen (pauzes, einde).
Vroeger kostten ze me trouwens 35 gulden, maar dat is nu inmiddels al 28 euro geworden.
Echt, ik heb verschillende snaren gebruikt, maar deze zijn super. Gaan wel maar een maandje of 2 mee voordat ze zo dood zijn dat het niet meer mooi klinkt. Maar alla, ik heb snaren gehad die nog veel sneller dood waren (of al dood om mee te beginnen

Ik vond Ernie Ball Slinky's ook goed klinken, maar die waren volgens mij sneller dood. Als ik geen Bass Boomers kan krijgen koop ik Slinky's.
Oh, het zijn dus echt grove roundwounds. Ik heb er wel eens een blaar van op de zijkant van een vinger gehad. Dat was niet zo tof, maar imo is het geluid het waard

Wat helpt is je snaren schoonvegen als je klaar bent met spelen (pauzes, einde).
Vroeger kostten ze me trouwens 35 gulden, maar dat is nu inmiddels al 28 euro geworden.
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Hihi ik heb het precies andersom.... eerst slinky's en anders Bass Boomers.RetepV schreef: Ik vond Ernie Ball Slinky's ook goed klinken, maar die waren volgens mij sneller dood. Als ik geen Bass Boomers kan krijgen koop ik Slinky's
Ik vind zelf de Slinky's bijzonder helder maar na een week of drie klinken ze echt helemaal te gek en blijven dat ook een maand of 3 of totdat ze breken

Best wel, eigenlijk.
ik gebruik Rotosound swingbass 45 tot 105. heb nooit wat anders geprobeerd, wisselen om de 3 a 4 maanden.
op m'n nieuwe bas zaten D'adarrio snaren (schrijf ik da goe?) waarvan de A-snaar sprong na twee maanden gebruik, tijdens een soundcheck voor een optreden
vond dat nogal vreemd.
wil wel een keer wat anders gaan proberen maar voorlopig kan ik hier makkelijk (en goedkoper) aankomen, dus vind het wel best.
op m'n nieuwe bas zaten D'adarrio snaren (schrijf ik da goe?) waarvan de A-snaar sprong na twee maanden gebruik, tijdens een soundcheck voor een optreden

wil wel een keer wat anders gaan proberen maar voorlopig kan ik hier makkelijk (en goedkoper) aankomen, dus vind het wel best.
eicxer
Voor de gene met interesse's in elixer
Elexers zijn ook goedkoop bij lord of the strings
58,- voor vijfsnaar
48,- voor viersnarig
https://www.lordofthestrings.com/lots/RALBD/1200.html
Mijn DR waren binnen 24 uur in huis.
Elexers zijn ook goedkoop bij lord of the strings
58,- voor vijfsnaar
48,- voor viersnarig
https://www.lordofthestrings.com/lots/RALBD/1200.html
Mijn DR waren binnen 24 uur in huis.