naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door ElcoHeijmans »

Ooit Joe Bonamassa gezien in de Effenaar en daar zelfs zonder oordoppen in geluisterd, zijn geluid was echt heel goed en gebalanceerd. Enig nadeel van laag volume is het geouwehoer van iedereen :nono:

Als je met vrienden lekker wilt ouwehoeren ga dan naar een kroeg en ga niet de boel verpesten door de hele avond te beppen.
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:
Joey

Re: naar welk concert ging jij?

Bericht door Joey »

ritz schreef: 16 jun 2023, 00:01 Thumpasaurus kleine zaal Melkweg (15 juni 2023). Weird was het wel, maar om algehele gehoorbeschadiging te vermijden na 40 minuten weggegaan. Het was absurd hard.
Ik was gisteren in de andere zaal bij Amigo the Devil en daar was het volume bescheiden en goed :)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
padawatje
corr: spawatertje

Bericht door padawatje »

ElcoHeijmans schreef: 16 jun 2023, 08:47 Enig nadeel van laag volume is het geouwehoer van iedereen :nono:

Als je met vrienden lekker wilt ouwehoeren ga dan naar een kroeg en ga niet de boel verpesten door de hele avond te beppen.
+1

Maar, euh ... zijn er geen geluidsnormen in Nederland ? In België (of toch alleszins in Vlaanderen) mag het volume bij concerten nooit boven 100dBA gaan, ik kleine zaaltjes is zelfs 95dBA de limiet)
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

ElcoHeijmans schreef: 16 jun 2023, 08:47 Enig nadeel van laag volume is het geouwehoer van iedereen :nono:

Eens. Dat noemen ze de Hollandse Ziekte geloof ik. Uitermate ergerlijk :evil:

En @padawatje: of er normen zijn weet ik niet. Lokaal wel, op basis van vergunningen. Hier in Apeldoorn zijn er gedurende de zomermaanden altijd optredens in een muziektent in 1 van de parken. Heel leuk, van Shantykoor tot metalbands. Daar moet men zich ivm de vergunning wel aan normen houden voor de omwonenden. Alleen liep er ooit bij ons optreden heel zenuwachtig een wat oudere vrijwilliger pal naast het muziektentpodium achter onze drumner met een dB-meter, waar hij dat beter op wat meer afstand bij de omliggende huizen had kunnen doen :-)
Overigens gaat het altijd goed en is er nooit gezeur.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
wombatboter

Re: naar welk concert ging jij?

Bericht door wombatboter »

ritz schreef: 16 jun 2023, 00:01 Thumpasaurus kleine zaal Melkweg (15 juni 2023). Weird was het wel, maar om algehele gehoorbeschadiging te vermijden na 40 minuten weggegaan. Het was absurd hard.

Ik wou deze week gaan in St Niklaas samen met een goede vriend maar het vooruitzicht om in een warme zaal te gaan staan of zitten was niet echt zo leuk..
Ik heb aarzelend een bericht gestuurd naar die vriend en die was opgelucht dat ik het schreef want hij had zelf ook geen zin.
what fools these mortals be
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Hans58 schreef: 16 jun 2023, 10:31

En @padawatje: of er normen zijn weet ik niet. Lokaal wel, op basis van vergunningen. Hier in Apeldoorn zijn er gedurende de zomermaanden altijd optredens in een muziektent in 1 van de parken. Heel leuk, van Shantykoor tot metalbands. Daar moet men zich ivm de vergunning wel aan normen houden voor de omwonenden. Alleen liep er ooit bij ons optreden heel zenuwachtig een wat oudere vrijwilliger pal naast het muziektentpodium achter onze drumner met een dB-meter, waar hij dat beter op wat meer afstand bij de omliggende huizen had kunnen doen :-)
Overigens gaat het altijd goed en is er nooit gezeur.
Er zijn normen, maar inderdaad vooral gericht op overlast voor omwonenden. Misschien inmiddels ook voor het publiek, maar ik vind eigenlijk al jaren dat bij elk optreden dat het geluid te hard staat.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
CaptainSlow
CaptainTitanium

Bericht door CaptainSlow »

DeWolff in Deventer, zaterdagavond 17 juni

Wow.

Op de binnenplaats van het Burgerweeshuis, geweldige plek.
Ze hadden in de middag al gespeeld op "een dorpsfestival in Limburg" :D
En dan nog 's avonds gewoon volle bak geven. Anderhalf uur lang.
De nieuwe nummers, en ook nog flink losgaan op oudere nummers.

Ik schijn dus weer de hele avond met een grote grijns op mijn gezicht gestaan te hebben.
Man, wat zijn ze toch goed.
En Levi op bas, da's echt een dikke aanwinst. Die speelde lekker zeg.

Geen toeters erbij, was wel jammer, maar dat had ik ze na het eerste nummer alweer vergeven.

En die zangeressen. Die stuiteren vanaf tel 1 op het podium. Sjezus, wat een wijven. :worship:
Ik was wel een beetje afgeleid door hun ehh..... mooie stemmen. :wink:

20230617_213440.jpg
20230617_213440.jpg (429.61 KiB) 390 keer bekeken
20230617_223300.jpg
20230617_223300.jpg (328.85 KiB) 390 keer bekeken
20230617_223718.jpg
20230617_223718.jpg (330.4 KiB) 390 keer bekeken
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
jorren
moderator

Bericht door jorren »

Rammstein zometeen!
Ibanez EHB1005SMS
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Het is nog even wachten maar in november ga ik met zoon naar de Hello Goodbye show van de Analogues in Zwolle. De datum waarop ze hier in Orpheus spelen kwam wat ongelukkig uit.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
BassKees
Rots in de branding

Bericht door BassKees »

Vanavond Rammstein luisteren vanuit mijn huiskamer.
Laxe

Bericht door Laxe »

BassKees schreef: 06 jul 2023, 16:56 Vanavond Rammstein luisteren vanuit mijn huiskamer.
Dat, en dan morgen zelf erheen met mijn zoon.
LemmyNL

Bericht door LemmyNL »

CaptainSlow schreef: 19 jun 2023, 00:51 DeWolff in Deventer, zaterdagavond 17 juni

Wow.

Op de binnenplaats van het Burgerweeshuis, geweldige plek.
Ze hadden in de middag al gespeeld op "een dorpsfestival in Limburg" :D
En dan nog 's avonds gewoon volle bak geven. Anderhalf uur lang.
De nieuwe nummers, en ook nog flink losgaan op oudere nummers.

Ik schijn dus weer de hele avond met een grote grijns op mijn gezicht gestaan te hebben.
Man, wat zijn ze toch goed.
En Levi op bas, da's echt een dikke aanwinst. Die speelde lekker zeg.

Geen toeters erbij, was wel jammer, maar dat had ik ze na het eerste nummer alweer vergeven.

En die zangeressen. Die stuiteren vanaf tel 1 op het podium. Sjezus, wat een wijven. :worship:
Ik was wel een beetje afgeleid door hun ehh..... mooie stemmen. :wink:

20230617_213440.jpg

20230617_223300.jpg

20230617_223718.jpg
Oh kak, dus ze hebben al een bassist :(
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Ik hoor steeds maar over DeWolff. Toch eens gaan luisteren… ken ze niet echt.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
jorren
moderator

Bericht door jorren »

Angelo schreef: 06 jul 2023, 21:12 Ik hoor steeds maar over DeWolff. Toch eens gaan luisteren… ken ze niet echt.
Ga ik in december heen! Staan ze in een leuke zaal in Drachten.
Ibanez EHB1005SMS
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
SpcMnk

Bericht door SpcMnk »

Angelo schreef: 06 jul 2023, 21:12 Ik hoor steeds maar over DeWolff. Toch eens gaan luisteren… ken ze niet echt.
Gisteren even gezien op nsj. Erg lekker! Maar na 10 minuten de tent uit gezweet.. damn, wat was het daar HEET!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie