Klopt. Mooie bas qua afwerking. Ik vond hem qua klank erg 'dicht' zitten. En erg boomy in de mix.Spaghettihout schreef: ↑27 dec 2022, 13:38 Klopt, nu eens rustig gaan rondproberen, ik denk aan een Sandberg California, die heb jij toch ook gehad eens?
Welke basgear heb je het laatst weggedaan.
Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
- Spaghettihout
- pastaplank
Goed om te weten, neem ik mee, thnx!Mach1 schreef: ↑27 dec 2022, 13:56Klopt. Mooie bas qua afwerking. Ik vond hem qua klank erg 'dicht' zitten. En erg boomy in de mix.Spaghettihout schreef: ↑27 dec 2022, 13:38 Klopt, nu eens rustig gaan rondproberen, ik denk aan een Sandberg California, die heb jij toch ook gehad eens?
- Green Goblin
Hij was lekker licht en ontzettend nineties en mooi, daarom dus ook maar opgepikt, maar speeltijd kreeg hij in de praktijk niet....
Dus de Bass Collection is naar iemand anders zijn collectie gegaan.
Dus de Bass Collection is naar iemand anders zijn collectie gegaan.
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
- evertalbers
(En er is weer een andere zwarte Yamaha BB voor in de plaats gekomen.)
De koper bleek een jeugdvriend, erg leuk om hem weer te ontmoeten!

Kon er niet zo veel mee, wel een lekkere prijs voor gekregen!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Even weer eens wat plaats gemaakt voor wat anders. Sinds ik een Line6 Stomp xl heb gebruik ik nog maar weinig losse pedalen..
De afgelopen weken het volgende spullen de deur uit gegaan.
- EQD Astral Destiny
- EQD Grand Orbiter
- EQD Bit Commander
- EHX Q-Tron
- EHX Enigma
- Aguilar TH350
De afgelopen weken het volgende spullen de deur uit gegaan.
- EQD Astral Destiny
- EQD Grand Orbiter
- EQD Bit Commander
- EHX Q-Tron
- EHX Enigma
- Aguilar TH350
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...
wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
- ElcoHeijmans
- verherbouwingen
Zojuist naar een ander baasje gegaan.
Eerste wat ik hoorde waren de complimenten van de bouw en de lage aktie.
Hij is er blij mee en ik ehmmm.... op zich ook wel maar met een vreemd gevoel toch wel.
Vind het een onwijs mooie bas maar kreeg gewoonweg te weinig speeltijd bij mij.
1 voordeel, de Mustang Bass kan nu in het rekje in de kast ipv in zijn tas.
Deze week nog wat afstelwerk gedaan oa topkam wat ingevijld waardoor de aktie een flink stuk lager kon en het speelcomfort flink verbeterde. Eerste wat ik hoorde waren de complimenten van de bouw en de lage aktie.
Hij is er blij mee en ik ehmmm.... op zich ook wel maar met een vreemd gevoel toch wel.
Life begins at 40 Hz
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!

Fijn dat er uiteindelijk toch een enthousiaste koper voor was!
Afscheid is soms een beetje met gemengde gevoelens. Maar als een bas echt te weinig uit het rek komt, tja. Ik had dat ook een beetje met de Ocean Turquoise Peterbuilt P. Toen ik 'm hier thuis hoorde in de handen van de koper (forummer Scott aka "Bumper") dacht ik nog heel even "waarom doe ik dit , maar het was prima zo.
Afscheid is soms een beetje met gemengde gevoelens. Maar als een bas echt te weinig uit het rek komt, tja. Ik had dat ook een beetje met de Ocean Turquoise Peterbuilt P. Toen ik 'm hier thuis hoorde in de handen van de koper (forummer Scott aka "Bumper") dacht ik nog heel even "waarom doe ik dit , maar het was prima zo.
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
- JohandeJong
EBS Reidmar 250.
Met pijn in het hart. Het is een fantastische versterker. Maar ik heb ondertussen veel te veel spullen en mijn Eich versterkers winnen het toch van deze.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van heeft als ik heb gehad.
Ik heb nu nog te koop het EBS 112CL cabinet. Ook een fantastisch cabinet maar met teveel spullen en een aantal AA cabinets in bezit moet deze toch het veld ruimen. Met evenveel pijn in het hart de Warwick Streamer weggedaan.
Deze kon het niet winnen van mijn Ibanez SRF700.
Met pijn in het hart. Het is een fantastische versterker. Maar ik heb ondertussen veel te veel spullen en mijn Eich versterkers winnen het toch van deze.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van heeft als ik heb gehad.
Ik heb nu nog te koop het EBS 112CL cabinet. Ook een fantastisch cabinet maar met teveel spullen en een aantal AA cabinets in bezit moet deze toch het veld ruimen. Met evenveel pijn in het hart de Warwick Streamer weggedaan.
Deze kon het niet winnen van mijn Ibanez SRF700.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! 
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)

- evertalbers
Mijn ouwe hillbillybas. Ik begin er langzaam vertrouwen in te krijgen dat ik haar ongeveer even oude opvolger (een 'gewone' contrabas die warmer klinkt maar moeilijker speelt) wel onder de knie zal krijgen. Ik zal haar zeker missen, maar 2 contrabassen in een rijtjeshuis is toch iets teveel van het goede.
Zal zeker een vreemd gevoel opleveren. Vooral omdat je er veel tijd en energie in hebt gestoken. Dat hij daarna het niet helemaal voor je was, zrgt iets over de basis, niet het werk dat je erin hebt gestoken.ElcoHeijmans schreef: ↑10 feb 2023, 16:02 Zojuist naar een ander baasje gegaan.
Screenshot_20230210_155606_Reverb.jpg
Deze week nog wat afstelwerk gedaan oa topkam wat ingevijld waardoor de aktie een flink stuk lager kon en het speelcomfort flink verbeterde.
Eerste wat ik hoorde waren de complimenten van de bouw en de lage aktie.
1955 Fender Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
- Spaghettihout
- pastaplank
De Partsbas is vertrokken.
Hij stond echt lang te koop. Ik heb er ook wat inruil op gekregen, die komen wel voorbij in het aangeboden/gezocht topic..
Hij stond echt lang te koop. Ik heb er ook wat inruil op gekregen, die komen wel voorbij in het aangeboden/gezocht topic..
- Spaghettihout
- pastaplank
De Squier CV Pbass FSR is vertrokken met een zeer vriendelijke jongeman, die gaat daar heel veel plezier aan beleven!
Doet wel een beetje pijn, maar 2 P's is meer dan voldoende.
Doet wel een beetje pijn, maar 2 P's is meer dan voldoende.
- JohandeJong
Als de goede man zijn afspraak nakomt dan wordt zaterdag mijn setje Ibanez uit 1983 opgehaald.
Met pijn in het hart maar deze twee worden door mij veel te weinig gebruikt en om ze nu alleen voor de show te houden gaat mij ook wat te ver.
Met pijn in het hart maar deze twee worden door mij veel te weinig gebruikt en om ze nu alleen voor de show te houden gaat mij ook wat te ver.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat!