Dit is mijn eerste inhoudelijke post op het forum, dat ik al een tijdje met veel interesse volg (heb op 'Aangeboden/Gezocht' al een paar pedaaltjes aangeschaft en mijn SWR combo zojuist verkocht) Ik ben nu op zoek naar een versterker en ik dacht dat buizenversterkers buiten mijn bereik lagen.
Maar nu heb ik op Marktplaats een oude buizenversterker 'Seldon 100' gezien en meteen maar gereserveerd. Volgens de verkoper is hij in een kerk gebruikt voor het bandje en werkt hij nu niet meer. Ik heb hem nog gevraagd om foto's van het binnenste te nemen, zie onder.
Het merk 'Seldon' is zeer onbekend, maar ik vond op internet de volgende info:
Tekst komt van https://www.gitaarnet.nl/forum/printthre ... 6323&pp=40" onclick="window.open(this.href);return false;"Seldon werd in de jaren '70 gebouwd door Hans v. Tilburg die een kleine werkplaats had in een soutterain aan de van ostadestraat in Amsterdam. Toen het na een periode van redelijk succes financieel minder ging met het bedrijfje werden allerlei oude nog beschikare onderdelen gebruikt om versterkers te bouwen. Het is dus heel goed mogelijk dat toen er weer eens geen geld was er Seldon frontplaten (soms maar een of twee stuks) op b.v. een Smash chassis gemonteerd werden.
De versterkers van Hans waren veelal aangepaste versies van Fender schema's, hij maakte veel gebruik van de bassman en showman schema's van de eerdere blackface modellen die hij aanpaste voor het gebruik van EL34 eindbuizen, ook combinaties van een Fender voorversterker en een Marshall eindtrap kwamen voor. In zijn begin periode heeft zelfs Jan Akkerman nog wel gebruik gemaakt van Seldon versterkers en er bestaat ook een oude clip van Unit Gloria (met Robert Long als zanger) waar ze op oranje Seldon's spelen."
Denken jullie dat dit een interessante aankoop is of een baskat in de baszak? Wat is de waarde van de versterker en wat zouden de kosten zijn van een revisie en/of reparatie? En zijn er wellicht mensen die een goede reparateur zijn of kennen? (Ik heb 'Bernardduur' al een PM gestuurd

Foto's: