Het lijkt me duidelijk dat dit de rechtse bas is. Best een leuk plaatje, maar met wat elementen en potmeters er in zetten ben je er nog niet. Er bleek meer aan te mankeren.
Het belangrijkste probleem is de hals, buiten het gegeven dat die niet helemaal zoals ik het fijn vind in de body staat, heeft die een gebroken halspen. Daar had ik 'm bijna voor laten liggen.
Kan geen dop meer opgeschoefd worden.
Op het web heb ik een beetje rondgekeken naar voorbeelden van andere mensen die het aandurfden om een halspen te vervangen. Een Amerikaanse timmerman stelde dat je, om het fretboard goed terug te lijmen na vervanging van de pen, het beste een mal van het halsprofiel kan maken, zodat de druk die tijdens het lijmen van het fretboard gezet word, gelijkmatig verdeeld is.
Halve mal van het halsprofiel.
Het lossen van het fretboard.
Gescheiden.
Het vergelijken van de halspen van de Dynacord bas met die van een (Crucianelli) Cougar bas.
Welson en Crucianelli halzen in onderdelen.
Het profiel waar de halspen van de Dynacord in zat kreeg ik niet heelhuids uit de hals.
Daarom is het profiel dat ik in een stuk uit de Cougar hals heb kunnen halen de beste vervanging.
Het is alleen te smal. Oplossing: fineer van de Cougar-bodyrand gebruiken om op het profiel te lijmen zodat het pas wordt.
De breedte is nu pas.
De rest van het verhaal volgt later, dit is een beginnetje.