Neckdive vind ik op zich niet het grootste probleem, wel de overige ergonomie, en die zag er in de verschillende filmpjes (heer Lobster en nog wat andere gebruikers) toch wat te onhandig uit.
Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)
Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)
Ik werd er wel nieuwsgierig van, want ik heb sinds de HB Bastaard Mustang me zo goed bevalt, een nog sterker hang naar sjorties gekregen. Wat rondneuzen op yt bij diverse filmpjes maakte me echter niet enthousiaster. Deels door de ergonomie idd, maar zeker ook door de klank. Nou zouden flats het ding waarschijnlijk wel beter passen maar ik heb toch de neiging om richting de verkoper te mailen "stuur maar op voor dat geld" tijdig weten te onderdrukken 
Neckdive vind ik op zich niet het grootste probleem, wel de overige ergonomie, en die zag er in de verschillende filmpjes (heer Lobster en nog wat andere gebruikers) toch wat te onhandig uit.
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Uuuhm, het is een travel basje. Dus zo klein en licht mogelijk. Dan komt ergonomie en neckdive op een 2e plaats. Sowieso, hoe wil je het dan doen? Want om ergo en dive te verhelpen moet je juist weer het tegenover gestelde van een reisbas maken. Dus of het 1 of het ander. Er zijn wel van yamaha travel gitaren met van die beugels. Maar daarmee voorkom je niet de dive. Plus dat het pakket dan toch weer zwaarder wordt.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Inderdaad ergonomisch onhandig, maar wel een lekker pittig geluid!Jarno schreef: ↑13 sep 2023, 11:12 Weirde Hofner reisbas voor weinagh:
Höffner shorty bass, creme wit basgitaar
€ 99,00
https://link.marktplaats.nl/m2021845298 ... ialbuttons
Die van mij heeft spontaan een dode pickup, ben nog op zoek naar betaalbare vervanging.
Kwaliteit van Hofner is niet geweldig, ook de hals is vrij lomp en de tuners beetje crappy.
Ik heb het Hofner shorty vioolbasje een keertje kort geprobeerd bij Bax. De klank vond ik echt tof, heel volwassen voor zo'n klein dingetje.
Om de ergonomie te testen heb ik hem niet lang genoeg vast gehad. Maar aangezien ik meestal met de auto op vakantie ga voldoet een Mustang prima als reisbas.
Om de ergonomie te testen heb ik hem niet lang genoeg vast gehad. Maar aangezien ik meestal met de auto op vakantie ga voldoet een Mustang prima als reisbas.

Hee Hans, neem je die HB Mustang mee naar de Ouwe Zakken Meeting aub? Ik ben er heel benieuwd naar.Hans58 schreef: ↑13 sep 2023, 11:46 Ik werd er wel nieuwsgierig van, want ik heb sinds de HB Bastaard Mustang me zo goed bevalt, een nog sterker hang naar sjorties gekregen. Wat rondneuzen op yt bij diverse filmpjes maakte me echter niet enthousiaster. Deels door de ergonomie idd, maar zeker ook door de klank. Nou zouden flats het ding waarschijnlijk wel beter passen maar ik heb toch de neiging om richting de verkoper te mailen "stuur maar op voor dat geld" tijdig weten te onderdrukken
Jazeker! Die staat met stip bovenaan de lijst.
Hans
-
Had een blondje besteld, even uitgepakt en gelijk weer ingepakt 4,9 kilo !!!! Meer dan een kilo meer om je nek dan de late 50's precision. Voor de rest een prachtklank, geen scherpe frets en prachtig afgewerkt, een beetje roadworn zonder de slijtplekken, al met al een prima bas voor iemand met een sterke rug.Woodstock schreef: ↑08 sep 2023, 14:08 Ook Thomann: De Squire 40th anniversary Jazz / Precision zijn afgeprijsd: https://www.thomann.de/nl/search_dir.ht ... 653ba_2739
Misschien komt hij nog voordeliger als B-stock binnenkort

Squier Classic Vibe Late Fifties Precision bass
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
Onder de lintzaag doorzagen, uithollen en weer terug aan elkaar plakken?
(dan nog overigens vooraleer je uit een body 1 kilo hout haalt, blijft er niet veel over denk ik, zou het alleen body zijn of toch ook de nek?)

They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
- FC Spoiler
- Freak space cadet
Helpt niet... Die nieuwe van mij is hol en gaat richting de 6 kg...

Nope. Leuke bas, maar niet voor/van mijJarno schreef: ↑12 sep 2023, 19:24 Is Flip verhuisd naar Capelle?
Alembic Europa 5 2012
€ 6.850,00
https://link.marktplaats.nl/m2021597316 ... ialbuttons

-
Hier was het echt de body, en je zag ook nog een paar lelijke ongelijkmatige nerven onder de finish op de achterkant het plastic was ook al verwijderd van de slagplaat, met nog een restantje rond de jack-input. Ik veronderstel dat dit al een B-stock was. Verder geen vingerafdruk of kras te vinden. Maar niet getreurd, m'n andere is slechts 3,8kg.
Levertijd 2 à 5 werkdagen.

Ik zat me trouwens bij 't bekijken van deze aanbiedingen af te vragen of het hier misschien gaat om 'winkeldochters', die op 't rek blijven staan (of, dus, na bestelling weer worden teruggestuurd).
'Limited editions' die eventjes niet leverbaar zijn, maar wel 'snel beschikbaar' is ook 'n beetje raar, toch? Ik bedoel: Thomann gaat deze niet meer/nieuw inkopen; en toch is 'op' niet 'op'.
'Limited editions' die eventjes niet leverbaar zijn, maar wel 'snel beschikbaar' is ook 'n beetje raar, toch? Ik bedoel: Thomann gaat deze niet meer/nieuw inkopen; en toch is 'op' niet 'op'.
-

Ik heb zon Hofner shorty een keer voor op vakantie gekocht en ik vond het goed bespeelbaar. Dat was wel op de bank en op bed zittend. En ik miste inderdaad een hals pickup. Toen ik hem kocht was de viool shorty nog niet te koop helaas.