Hals pickup is er overigens zo ingeflansd, daar hoef je het niet voor te laten
Die ene pickup lijkt wel heel ver uit te steken, dat is wel een beetje raar, dunne body en ondiepe neckpocket, denk ik (gewichtsbesparing).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Dit zijn fijne bassen, maar zo te zien heeft deze een neck reset nodig.
De snaren lopen niet netjes over de hals zo te zien.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Vroegâh, toen die carved top nog voorbehouden was aan serie 1000 en hoger
Die controls met filter in plaats van een conventionele EQ zullen niet ieders ding zijn, maar het zijn topbassen ja! Ik mis mijn SR800LE uit die tijd nog wel eens een beetje. Ik kon niks met de klank, maar het ding was zó leuk om op te spelen, en zo absurd makkelijk!
Dat werkt niet bij een SR1000E, die halzen zijn veel te dun en de pocket te strak. Bron: mijn eigen SR1000E die hetzelfde probleem had.
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Precies! Zelf ben ik in het gelukkige bezit van een SR800 (1989 linkshander) die qua bouw best wel overeenkomt met deze SR1000.
Gelukkig heb ik genoemd probleem niet met de mijne.
De hals zit wel zo perfect strak in de body, die trek je nog geen tiende millimeter om.
Zou ik ook niet proberen overigens, die halzen zijn heel sterk maar niet bedoeld om eraan te lopen duwen en sjorren.
Volgens de foto valt het wel mee wat de uitlijning van de snaren betreft.
Als ik het goed zie op de foto (én het dezelfde brug is als op de SR800) dan is dit ook nog af te stellen en kan tevens naar eigen smaak/gemak de snaar-afstand afgesteld worden. Dus een afstelbeurt is hws de remedie.
Laatst gewijzigd door HansK op 15 sep 2023, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aha! Dat is een Omni-Adjust bridge en niet de (waardeloze) Omni-cast brug die op de mijne zit (en gebruikelijker is in die periode)
Kon het niet laten. Heb een Seafoam Green Jazzbass besteld. Ik heb ook al de blauwe-gold P. Was een tijdje ook zo in de aanbieding. Die P vind ik echt heel goed.
Hopelijk is de J van dezelfde kwaliteit.
Nogal anders inderdaad.
Ik denk dat 600-800 euro een realistischere prijs is voor die bas.