Voor degene die het niet weet: Leo Fender zag dit als het toppunt van zijn inzicht in basgitarenland. Hij had al leuke plankjes geproduceerd... Precision, Jazz, Stingray om maar even wat te noemen. (oh ja.. ik geloof ook dat ie wat met gitaren en versterkers heeft gedaan)
Puntsgewijs, maar heus niet zo erg kort als je denkt.

De bas:
Ash Body, maple neck, stevige hardware. Bolt-on neck, zes schroeven. Natural finish body, high gloss finish.
Sound:
WAT een vette lage B!!! Hij is dus zo duidelijk en zo strak en heeft superveel definitie dat ik twijfelde dat het de lage E was. En mijn gehoor is prima in orde! Je wilt echt gewoon niet weten hoeveel power deze bas in zich heeft. De electronics zijn wat complex, maar hierover straks meer. Totaal geen dooie punten op de hals, afwerking dikke, zeer dikke prima. Stevig, sterk, stabiel..name it... gewoon echt een topproduct. De sound is zeer lekker, wel een eigen sound... dat wel, zeg maar Vintage (met een hoofdletter ja) met een moderne touch.
Electronics:
Twee Music Man achtige elementen, eigen ontwerp. Per pooltje in te stellen qua hoogte, dus voor optimale balans, maar persoonlijk zou ik er niet aan gaan prutsen, ze staan toch meestal aardig goed fabriek-af.
Drie potmeters...
>volume, bass, treble.
Drie toggle switches...
1> neck/neck+ bridge/bridge
2> serieel/parallel schakeling elementen
3> preamp off/ preamp on/ preamp on, treble boosted
Al met al ontzettend veel combinaties, de ene nog bruikbaarder dan de andere. Niet allemaal geschikt, bij bepaald schakelingen heb je een enorme volume boost (parallel naar ineens serieel) maar je kunt er ZOVEEL mee.
2000 euro bij Staffhorst incl. Case.