G&L L2500

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Dr Teng
Paardenvoeler

G&L L2500

Bericht door Dr Teng »

Bevindingen van de geteste vijfsnaar van G&L, topmodel.

Voor degene die het niet weet: Leo Fender zag dit als het toppunt van zijn inzicht in basgitarenland. Hij had al leuke plankjes geproduceerd... Precision, Jazz, Stingray om maar even wat te noemen. (oh ja.. ik geloof ook dat ie wat met gitaren en versterkers heeft gedaan)

Puntsgewijs, maar heus niet zo erg kort als je denkt. ;)

De bas:
Ash Body, maple neck, stevige hardware. Bolt-on neck, zes schroeven. Natural finish body, high gloss finish.

Sound:
WAT een vette lage B!!! Hij is dus zo duidelijk en zo strak en heeft superveel definitie dat ik twijfelde dat het de lage E was. En mijn gehoor is prima in orde! Je wilt echt gewoon niet weten hoeveel power deze bas in zich heeft. De electronics zijn wat complex, maar hierover straks meer. Totaal geen dooie punten op de hals, afwerking dikke, zeer dikke prima. Stevig, sterk, stabiel..name it... gewoon echt een topproduct. De sound is zeer lekker, wel een eigen sound... dat wel, zeg maar Vintage (met een hoofdletter ja) met een moderne touch.

Electronics:
Twee Music Man achtige elementen, eigen ontwerp. Per pooltje in te stellen qua hoogte, dus voor optimale balans, maar persoonlijk zou ik er niet aan gaan prutsen, ze staan toch meestal aardig goed fabriek-af.

Drie potmeters...

>volume, bass, treble.

Drie toggle switches...

1> neck/neck+ bridge/bridge
2> serieel/parallel schakeling elementen
3> preamp off/ preamp on/ preamp on, treble boosted

Al met al ontzettend veel combinaties, de ene nog bruikbaarder dan de andere. Niet allemaal geschikt, bij bepaald schakelingen heb je een enorme volume boost (parallel naar ineens serieel) maar je kunt er ZOVEEL mee.

2000 euro bij Staffhorst incl. Case.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
simon

Bericht door simon »

holy shit...!!!! een G&L.....!!!!! KWIJL......!!!!!!!!!!!!!!! :D :wink: 8)
Thijzema

Bericht door Thijzema »

Was laatst in mijn favo muziekzaak (ll' musiccenter, maaseik), en daar hadden/hebben ze 3 G&L's hangen *kwijl*

Ik voelde me gewoon niet waardig genoeg om ze uit te proberen, en toen ik de moed eindelijk bij elkaar had gesprokkelt, moest ik er al weer vandoor. Volgende keer direct naar de G&L's (wat zijn dat toch geile basjes)
Dr Teng
Paardenvoeler

Bericht door Dr Teng »

Er staat nu een te koop op gitaarmarkt geloof ik. Iets van 1250 euro.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Drob

Bericht door Drob »

staat er een nog goedkoper, maar dit lijkt me beetje onmogelijk voor een nieuwe

https://muziek.2dehands.nl/markt/muz_ins ... czLyua3mhp
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Equalizer

Bericht door Equalizer »

Dat is wel heel goedkoop. Tribute versie denk ik, maar nog steeds een hele mooie prijs.

Nog een toevoeginkje uit een ander topic..
I schreef:Ik heb bij Heins trouwens op een G&L L-2500 (Tribute) gespeeld, was ik erg benieuwd naar, en er zit een lekker geluid in vind ik! Van lief tot agressief, veel mogelijkheden, actief en passief te schakelen enzo. Alleen is het een vijfsnaar en da's niet mijn ding qua bespeelbaarheid (sowieso vond ik de B niet strak, de afstelling gaf geratel en ik wil vooral een grotere stringspacing), dus moet ik nog steeds een keer de viersnarige versie (L-2000) uitproberen. Wie weet is die perfect voor mij.. alleen niet te vinden in het noorden.
Zoals te lezen vond ik de B niet strak, qua bespeelbaarheid. Maar ik ben toch een viersnaar persoon, daar kom ik steeds opnieuw achter als ik een vijfsnaar bespeel.
Het ging hier dus om de Tribute versie (uit Azië geloof ik), misschien is de Amerikaanse B wel strak.
En hier nog het electronica systeem uitgelegd met geluid (link komt van iemand anders van het forum van wie ik de naam kwijt ben, dank): https://www.jic.nl/GL2004/TriSonic/TriSonic.htm

edit: misschien kan iemand Drob's link even inkorten?
*Pieter*

Bericht door *Pieter* »

Over de Tribute G&L's hoor je verschillende verhalen. Sommigen vinden ze bijna net zo goed als de USA-versie. Anderen zeggen dat het er niet bij in de buurt komt.

Ik zit zelf meer op die 2e lijn. Ik heb een USA G&L gitaar (een ASAT, da's een Telecaster-achtige). Een errug lekkere, alleen wel wat zware, gitaar. PRIMA klank.

Ik had een G&L Tribute L-2000. Perfect qua looks, afwerking (super!), ik hoor dat de de originele elementen hebben enz.....ook een zware jongen (4,7 kg) trouwens! Maar qua klank was ik er nooit helemaal gelukkig mee.

Kortom, ik denk dat het hout van de USA bassen beter is dan dat van de Tributes. Prijsverschil komt ergens vandaan.
BassAgent
de baswâht

Bericht door BassAgent »

Right... en wat moeten wij met die info in een anderhalf jaar oud topic?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Alldirt

Bericht door Alldirt »

Hij voegt toch gewoon wat toe..?
Of moet dat binnen een bepaalde tijd?
GEARLIST
Fender Jazzbass RI 64 CIJ
Samick "Frankenstein" fretless Stingray + Bartollini MMC
Laney RBW100 12" 60watt
Hartke 2x10 XL series
sickpunk

Bericht door sickpunk »

hoe kan je nou een vergelijking tussen een ASAT en een L2K maken, en dan zeggen dat omdat het geluid van de L2K niet jou ding is, dat het niet in de buurt van de USA serie komt? das natuurlijk appels met citroenen vergelijken...
Frankie

Bericht door Frankie »

Jep, het is irritanter als iemand na anderhalf jaar op een vraag van iemand reageert. Dit viel me wel op maar was niet storend en voegde idd wat toe. 8)
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
*Pieter*

Bericht door *Pieter* »

Jeezus mina....ik reageer op een onderwerp op bladzijde 2 (TWEE). Is dat al te oud? Stelletje ouwe wijven, zorg dan zelf dat er wat meer leven in dit (deel van het) forum komt.

Sluit anders alles ouder dan een week af met een slotje. Wordt een lekker dooie boel hier dan, maar goed, dat willen " we dan he ???

Dan die vergelijking bas/gitaar/g&l/tribute....die gitaar " leeft" op de manier waarop een goede bas ook kan leven maar die tribute (in MIJN oren) minder leefde. Doe d'r mee wat je wilt. In zekere zin is alles toch appels & peren: jouw bas is mijn bas niet, je versterkers zijn anders, je repertoire is anders, je vingers zijn anders en je oren & smaak zijn anders. Iedere discussie gesloten. Nou goed

:evil:
The Mule
Alembic arbeider

Bericht door The Mule »

Doe eens rustig, jouw reactie is 10x meer overtrokken dat de reacties waarop je reageert...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
sickpunk

Bericht door sickpunk »

stel je is niet zo aan gozer!
als je niet tegen kritiek kan, of geen discussie aankan, wees dan stil en ga weg....
RUIS
uitgesmurft

Bericht door RUIS »

OK, dat weten we dan. Kunnen we nu weer allemaal lief zijn?
Plaats reactie