Wat is je nieuwste bass gear? #2
Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2
Moest even googlen wat het was die pre amp. Maar ziet er tof uit!
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Pracht jazz! Wat een goed gevoel geeft deze bas.. zo degelijk gevoel en toch licht. Killer sound met Fender Custom shop 60’ elementen.
De beste man kreeg last van zijn handen … moest afscheid nemen van deze 4 snaar. Heeft Ook in de verkoop een Jake 5 snaar.
Pracht jazz! Wat een goed gevoel geeft deze bas.. zo degelijk gevoel en toch licht. Killer sound met Fender Custom shop 60’ elementen.
De beste man kreeg last van zijn handen … moest afscheid nemen van deze 4 snaar. Heeft Ook in de verkoop een Jake 5 snaar.
- Bijlagen
-
- IMG_8985.jpeg (2.72 MiB) 445 keer bekeken
-
- IMG_8986.jpeg (274.52 KiB) 445 keer bekeken
Fender Precision Players lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
Cort Elrick NJS-5
Vanmiddag bezorgd, zal haar eens uitgebreid aan de tand voelen.
Veel plezier met ontdekken!
1955 Fender Precisionbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
2017 Godin RG-4 Passion
2022 Godin RG-4 Ultra
2010 Fender Bassman TV Duo Ten
Mooie bas, Kees!
Veel plezier met "ontdekken" idd, zoals Erwin al zegt. Al die knoppen....

Veel plezier met "ontdekken" idd, zoals Erwin al zegt. Al die knoppen....

Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Mooi evenwichtig modelletje, Kees. Lijkt me een fijne bas.
Vol-blend-bass-mid-treble?
Vol-blend-bass-mid-treble?
Thx mannen!

Volume (met pull voor passief), balans, treble, mid (pull voor hoogmid) en bas.
Fijn basje met 2 aanmerkingen: de snaren waren er echt heel slordig opgefriemeld (maar dat was zo opgelost) en de uitsparing in de slagplaat om de trussrod te verstellen is wat te krap. Moest de slagplaat eraf schroeven om de hals te verstellen.
Verder hartstikke netjes afgewerkt:

Netjes met koperfolie afgeschermd

Hals past heel mooi in de pocket
Vanavond mag ze mee en krijgt ze wat speeluren, ik kom nog terug met mijn oordeel over bespeelbaarheid en klank. Gewicht is netjes: 4,2 kg volgens mijn badkamerweegschaal.

Volume (met pull voor passief), balans, treble, mid (pull voor hoogmid) en bas.
Fijn basje met 2 aanmerkingen: de snaren waren er echt heel slordig opgefriemeld (maar dat was zo opgelost) en de uitsparing in de slagplaat om de trussrod te verstellen is wat te krap. Moest de slagplaat eraf schroeven om de hals te verstellen.
Verder hartstikke netjes afgewerkt:

Netjes met koperfolie afgeschermd

Hals past heel mooi in de pocket
Vanavond mag ze mee en krijgt ze wat speeluren, ik kom nog terug met mijn oordeel over bespeelbaarheid en klank. Gewicht is netjes: 4,2 kg volgens mijn badkamerweegschaal.
WAUW! Wat een zorgvuldigheid. Mooi afgewerkt hoor.
- wombatboter
Op één of andere manier heb ik altijd het vooroordeel dat er weinig "natuurlijk" midden zit in deze bas (iets wat bvb de Fender Miller Jazz bassen voor mij ook hebben).
Ik denk dat ze prettig zijn om te slappen en weet niet hoe ze overeind blijven in "all round" situaties dus ik ben benieuwd naar je ervaringen..ik vind het alleszins mooie bassen.
Ik denk dat ze prettig zijn om te slappen en weet niet hoe ze overeind blijven in "all round" situaties dus ik ben benieuwd naar je ervaringen..ik vind het alleszins mooie bassen.
what fools these mortals be
Precies de reden waarom ik destijds mijn Miller heb verkocht. Kwam met fingerstyle amper door de mix. Is natuurlijk altijd wel iets van een euvel met jazz bassen vanwege de mid scoop met beide elementen vol open.

In de jaren 90 liep er in Nieuwegein en omstreken een gast rond die het geluid deed bij veel optredens, en hij mocht graag je gitaar of effectpedaal optillen om vervolgens TROEP! te roepen. Eigenlijk was alles troep voor hem.
Ervaar je dat zo ook op jouw roze Xotic jazz?wombatboter schreef: ↑15 sep 2023, 17:49 Op één of andere manier heb ik altijd het vooroordeel dat er weinig "natuurlijk" midden zit in deze bas (iets wat bvb de Fender Miller Jazz bassen voor mij ook hebben).
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
- wombatboter
Nee, ik heb dat niet op de Xotic...ik heb een hele mooie ronde natuurlijke middenklank. Het is natuurlijk een actieve bas maar hij klinkt niet hifi op een bepaalde manier.bastaart schreef: ↑16 sep 2023, 11:47Ervaar je dat zo ook op jouw roze Xotic jazz?wombatboter schreef: ↑15 sep 2023, 17:49 Op één of andere manier heb ik altijd het vooroordeel dat er weinig "natuurlijk" midden zit in deze bas (iets wat bvb de Fender Miller Jazz bassen voor mij ook hebben).
Ik weet nog altijd niet waaraan het ligt (de zeer lage actie of de ondersteuning door het langere houten brugelement onderaan) maar dingen lukken veel makkelijker op die bas...
what fools these mortals be