ritz schreef: ↑21 jul 2023, 16:13
Jammer dat we weinig meer van Bart 'Dodge' Verhoeven vernemen! Heeft wel een aantal erg goede albums onder eigen naam uitgebracht. Dit blijf ik wel een zeer prettig funky nummer vinden:
Naar mijn idee niet . Was echter wel zo'n beetje de eerste 'echte Nederlandse funkband'. Dit nummer uit 1977 met het prettige baswerk van Peter Smid heeft naar mijn idee de tand des tijds wel doorstaan. Met fraaie hoes getekend door Joost Swarte.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four
Tof gespeeld én gemaakt...ik ben niet zo echt gecharmeerd door die chorus maar ik moet zelf niks zeggen want ik blijf verslaafd aan de harmonizer van mijn whammy
wombatboter schreef: ↑07 aug 2023, 08:06
Tof gespeeld én gemaakt...ik ben niet zo echt gecharmeerd door die chorus maar ik moet zelf niks zeggen want ik blijf verslaafd aan de harmonizer van mijn whammy
Thanks! Ik hou als 80s puber wel van chorus, met name op een Wal. Omdat ik hier veel snelle akkoord dingen speel maakt dat de klank wat duidelijker en minder een brei en klinkt het iets meer stereo-achtig. Maar achteraf gezien had die chorus best wat minder gekund inderdaad.
Ik vraag me alleen maar af: waarom zo veel bassen? Ze klinken zéér vergelijkbaar in zijn handen... (zijn spel vind ik overigens ook niet zo geweldig, als ik eerlijk mag zijn)
Voor 'het verzamelen' snap ik het, maar om nu te zeggen dat zijn bassen allemaal iets totaal unieks doen. Nee.
dr. Bassvibes schreef: ↑07 aug 2023, 18:08Ze klinken zéér vergelijkbaar in zijn handen...
Mijn reactie was dezelfde. Ik kreeg het idee dat Lobster een soort van 'voorkeurssound' heeft en al zijn bassen zoveel mogelijk daarop instelt.
Ben benieuwd hoe niet-bassisten dit filmpje zouden ontvangen. Ik kan me voorstellen dat die helemaal 'door de bassen de bas niet meer horen', zeg maar.
Ik weet niet eens of ik steeds hetzelfde kan spelen. Als ik naar een andere bas switch, ga ik meestal automatisch iets anders spelen.
Ondanks de duplicaten (meerdere jazz bassen enzo) is het zanderige™ van bijvoorbeeld de Musicmans (ook de bongo) of de altijd typische Rickenbacker toch wel significant anders vind ik. Wat ik me wel afvraag is of hij wel het uiterste uit elke bas weet te halen. Ik vermoed dat je met iets minder bassen, ze misschien ook beter leert kennen en de sterke kanten beter weet te benutten. De positie van de rechterhand verandert nauwelijks.
Als hij alleen videos maakt is het goed te doen. Maar die video's van hem samen met Scott vind ik erg irritant. Lijkt wel een klucht twee van die ADHD gasten bij elkaar die continu zitten lachen om elkaar en steeds dezelfde informatie geven met van die clickbait titels. Steeds weer spijt als ik er toch weer eens eentje aanklik. Ik verlang terug naar die hele oude videos van Scott, toen hij echt nog goede informatie gaf en niet zo popiejopie deed en minder commercieel ingesteld was. Meestal hoe bekender het wordt hoe minder interessant de videos worden, voor mij althans