Ik was na een ongeval mijn middelvinger kwijtgeraakt welke er weer is aan gezet en mijn wijsvinger was op zoveel plaatsen gebroken dat het niet meer mooi was, mijn ringvinger was uit zijn kooi en mijn duim, daar stak het bot uit.
Bassen ging gewoon niet, zelfs al tapte ik de noten met mijn linker hand en had mijn rechter hand in een mitella, dan nog deed rechts alles pijn omdat je de beweging van je linker hand volgt met de aanslag van je rechterhand...onbewust baste ik dus rechts mee.
De dokter was ban dat ik mijn vingers niet meer 100% zou kunnen gebruiken....maar na lang revalideren en het bassen gewoon weer op te pakken begon de weg terug naar genezing toch weer enige mate van zonneschijn te vertonen.
Doordat mijn vingers zo zwak waren ben ik gaan bassen door telkens vingers onderling af te wisselen om zo een nummer vol te houden.
Naarmate de tijd vorderde was mijn kracht weer terug en is zelfs mijn middelvinger weer helemaal op kracht en snelheid... ik kan enkel het bovenste kooitje niet bewegen omdat daar de strekspier definitief verloren is gegaan....
Maar uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een "techniek"die mij toestaat met alle vingers te bassen....dus zelfs van een tamelijk trauma kun je positieve dingen leren.