Het Yamaha BB topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Jasper68

Re: Het Yamaha BB topic

Bericht door Jasper68 »

Mooi ding om te zien zeg, gefeliciteerd. Geniet ervan.
And I demand that I am Vroomfondel!
Ba§tard

Bericht door Ba§tard »

ArjanK schreef: 21 feb 2022, 12:01[...] BB G4 [...] wat een fantastisch instrument [...] licht in gewicht, top bespeelbaarheid, passief en tonaal veelzijdig. Niets op aan te merken!
Gefeliciteerd. Mooi dat jullie elkaar hebben gevonden en het zo goed met elkaar kunnen vinden.
ArjanK schreef: 21 feb 2022, 12:01In dit draadje zie ik wel een voorliefde voor de "klassieke" BB's, de G4 uit 1998 valt een beetje buiten de boot zeg maar :D
Wel binnen jouw boot, toch? En daar gaat 't om.

Zelf ben ik, optisch, ook meer van de 'klassieke breedbassen'. Maar je mag me rustig een keer wegblazen op volle G4-sterkte.
jondelange

Bericht door jondelange »

Ook mijn eerste bassie (ongeveer) :D
Ik heb de BBG5A, oftewel de vijfsnarige actieve variant. Die heeft inderdaad van die soapbar elementen erin zitten, dus zal vast anders klinken. Ik vind het nog altijd een superdegelijke bas en heb hem daarom ook nog steeds. Voor mij is het een hele degelijke backupbas
Yamaha BBG5A - Johnson JB-400 - Ibanez AEB-5E - Fender American Jazz Bass '74 Reissue - Rickenbacker 4003 Midnight Blue - Genz-Benz Streamliner 600 - Hartke VX2515 - Marshall Bass state 30
ArjanK

Bericht door ArjanK »

Ba§tard schreef: 21 feb 2022, 17:26
Wel binnen jouw boot, toch? En daar gaat 't om.
hahah, zeker binnen mijn boot! :lol:
Steeferdesteef

Bericht door Steeferdesteef »

Afgelopen vrijdag een BB G4 op de kop getikt (€225,- !!!), wat een fantastisch instrument. Dit weekend heb ik er flink op zitten spelen en kan concluderen dat Yamaha weet waar ze mee bezig zijn, wat een top ding.
Die bas is een kwart eeuw oud...

Ik heb destijds een BBN4III nieuw gekocht voor 800 guldens. Daar heb ik jaren heel veel plezier van gehad.
Helaas verkocht. 2x een BBN5II gehad, ook weer verkocht. Spijt dat ik deze bassen niet meer heb.
Paar keer een tijd zonder band geleefd, dan gaan de bassen ook weer in de verkoop. Zou nu graag weer een BBN hebben.
Harrie Beton Precision Beest, Squier Precision, Cort C5
Ba§tard

Bericht door Ba§tard »

Voor mij ietsje te duur, te ver weg en ook niet te rechtvaardigen (heb al 'n zwarte), maar hoe cool is de BB414 in Orange Metallic?

https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... e-metallic
Joey

Bericht door Joey »

Ik vind zelf de BB414 eigenlijk het geld niet waard, de BB424's kun je soms voor hetzelfde geld kopen en die voelen een stuk lekkerder aan en hebben de snaren door de body.
Zelf heb ik deze week deze BB1000S uit 83' gekocht, gebruikte snaren op gegooid en schoon gemaakt.

De knopjes heb ik er tijdelijk af, er missen o-ringen en die heb ik effe niet voor de hand liggen thuis.

Wel liepen er tijdens het maken van de foto's twee mieren op :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Joey schreef: 10 jul 2022, 19:23

Wel liepen er tijdens het maken van de foto's twee mieren op :)
En ik maar proberen die vlekjes van m’n scherm te vegen 😅
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ »

Prachtig! Dat blijven toch dé klassieke BB's: neck-through, die rode burst, passieve elektronica. Supervet!
Joey

Bericht door Joey »

Volgende week de frets en de topkam polijsten, ik kon mijn staalwol niet vinden. Dan ben ik pas echt tevreden :D
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Ba§tard

Bericht door Ba§tard »

Joey schreef: 10 jul 2022, 19:23Zelf heb ik deze week deze BB1000S uit 83' gekocht, gebruikte snaren op gegooid en schoon gemaakt.
Top apparaat!
Ba§tard

Bericht door Ba§tard »

Joey schreef: 10 jul 2022, 19:23Ik vind zelf de BB414 eigenlijk het geld niet waard, de BB424's kun je soms voor hetzelfde geld kopen en die voelen een stuk lekkerder aan en hebben de snaren door de body.
Definieer 'geld'... Mijn zwarte BB414 is, denk ik, de best bang for the buck in mijn collectie (afwerking, bespeelbaarheid, looks). Maar ik heb er verre van de hoofdprijs voor betaald.
Joey

Bericht door Joey »

Ba§tard schreef: 11 jul 2022, 00:21
Joey schreef: 10 jul 2022, 19:23Ik vind zelf de BB414 eigenlijk het geld niet waard, de BB424's kun je soms voor hetzelfde geld kopen en die voelen een stuk lekkerder aan en hebben de snaren door de body.
Definieer 'geld'... Mijn zwarte BB414 is, denk ik, de best bang for the buck in mijn collectie (afwerking, bespeelbaarheid, looks). Maar ik heb er verre van de hoofdprijs voor betaald.
Letterlijk hetzelfde bedrag in euro's, mijn BB424 heb ik tweedehands verkocht voor de vraagprijs van die BB414. :)
ejp

Bericht door ejp »

kek basje!
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
Green Goblin

Bericht door Green Goblin »

Maar die BB424 was dan weer niet Orange Metallic....

Ik had hem trouwens kunnen verkopen voor de vraagprijs hoor, maar heb me bedacht (en was wat te lui om de advertentie te verwijderen).
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie