Het Yamaha BB topic
Re: Het Yamaha BB topic
Mooi ding om te zien zeg, gefeliciteerd. Geniet ervan.
And I demand that I am Vroomfondel!
Gefeliciteerd. Mooi dat jullie elkaar hebben gevonden en het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Wel binnen jouw boot, toch? En daar gaat 't om.
Zelf ben ik, optisch, ook meer van de 'klassieke breedbassen'. Maar je mag me rustig een keer wegblazen op volle G4-sterkte.
- jondelange
Ook mijn eerste bassie (ongeveer)
Ik heb de BBG5A, oftewel de vijfsnarige actieve variant. Die heeft inderdaad van die soapbar elementen erin zitten, dus zal vast anders klinken. Ik vind het nog altijd een superdegelijke bas en heb hem daarom ook nog steeds. Voor mij is het een hele degelijke backupbas

Ik heb de BBG5A, oftewel de vijfsnarige actieve variant. Die heeft inderdaad van die soapbar elementen erin zitten, dus zal vast anders klinken. Ik vind het nog altijd een superdegelijke bas en heb hem daarom ook nog steeds. Voor mij is het een hele degelijke backupbas
Yamaha BBG5A - Johnson JB-400 - Ibanez AEB-5E - Fender American Jazz Bass '74 Reissue - Rickenbacker 4003 Midnight Blue - Genz-Benz Streamliner 600 - Hartke VX2515 - Marshall Bass state 30
- Steeferdesteef
Die bas is een kwart eeuw oud...Afgelopen vrijdag een BB G4 op de kop getikt (€225,- !!!), wat een fantastisch instrument. Dit weekend heb ik er flink op zitten spelen en kan concluderen dat Yamaha weet waar ze mee bezig zijn, wat een top ding.
Ik heb destijds een BBN4III nieuw gekocht voor 800 guldens. Daar heb ik jaren heel veel plezier van gehad.
Helaas verkocht. 2x een BBN5II gehad, ook weer verkocht. Spijt dat ik deze bassen niet meer heb.
Paar keer een tijd zonder band geleefd, dan gaan de bassen ook weer in de verkoop. Zou nu graag weer een BBN hebben.
Harrie Beton Precision Beest, Squier Precision, Cort C5
Voor mij ietsje te duur, te ver weg en ook niet te rechtvaardigen (heb al 'n zwarte), maar hoe cool is de BB414 in Orange Metallic?
https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... e-metallic
https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... e-metallic
Ik vind zelf de BB414 eigenlijk het geld niet waard, de BB424's kun je soms voor hetzelfde geld kopen en die voelen een stuk lekkerder aan en hebben de snaren door de body.
Zelf heb ik deze week deze BB1000S uit 83' gekocht, gebruikte snaren op gegooid en schoon gemaakt.
De knopjes heb ik er tijdelijk af, er missen o-ringen en die heb ik effe niet voor de hand liggen thuis.
Wel liepen er tijdens het maken van de foto's twee mieren op

Zelf heb ik deze week deze BB1000S uit 83' gekocht, gebruikte snaren op gegooid en schoon gemaakt.
De knopjes heb ik er tijdelijk af, er missen o-ringen en die heb ik effe niet voor de hand liggen thuis.
Wel liepen er tijdens het maken van de foto's twee mieren op

"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
En ik maar proberen die vlekjes van m’n scherm te vegen
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.
Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Prachtig! Dat blijven toch dé klassieke BB's: neck-through, die rode burst, passieve elektronica. Supervet!
Volgende week de frets en de topkam polijsten, ik kon mijn staalwol niet vinden. Dan ben ik pas echt tevreden 

Definieer 'geld'... Mijn zwarte BB414 is, denk ik, de best bang for the buck in mijn collectie (afwerking, bespeelbaarheid, looks). Maar ik heb er verre van de hoofdprijs voor betaald.
Letterlijk hetzelfde bedrag in euro's, mijn BB424 heb ik tweedehands verkocht voor de vraagprijs van die BB414.

kek basje!
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
- Green Goblin
Maar die BB424 was dan weer niet Orange Metallic....
Ik had hem trouwens kunnen verkopen voor de vraagprijs hoor, maar heb me bedacht (en was wat te lui om de advertentie te verwijderen).
Ik had hem trouwens kunnen verkopen voor de vraagprijs hoor, maar heb me bedacht (en was wat te lui om de advertentie te verwijderen).
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst