The Gibson Bass Book
- ElcoHeijmans
- verherbouwingen
Re: Interesse peilen. Gibson Bass Book
Oef, die oranje/gele vind ik wel erg gaaf!
Enne dat zwarte covertje heeft wel wat.
Als dat wit was geweest steekt dat ook weer erg af met de lak.
Ik vind ze wel gaaf en sunburst hoeft niet perse
Enne dat zwarte covertje heeft wel wat.
Als dat wit was geweest steekt dat ook weer erg af met de lak.
Ik vind ze wel gaaf en sunburst hoeft niet perse
Life begins at 40 Hz
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!

Waarom we over de TRC praten? Nou wij hebben gewoon oog voor detail.
Met dat logo erop is ie wel mooi.
Met dat logo erop is ie wel mooi.
And I demand that I am Vroomfondel!

1986 Gibson Bunny Brunel Signature bass.
Deze viersnarige versie van deze signature bas is een prototype met Alembic elementen en electronica. Volume, Pan pot and Tone. Volgens Bunny Brunel (hij ontwierp de bas zelf) werkt de tone-pot net zoals bij een wah-pedaal.
De samenwerking tussen Brunel en Gibson was niet van lange duur. Brunel stapte over naar Carvin. En na een jaar of tien uiteindelijk naar ESP.
Alle drie de merken brachten dit model dus op de markt.
Deze bijzondere bas is terug te vinden op pagina 88-89 of the Gibson Bass Book.
En het book is nog steeds verkrijgbaar via www.thegibsonbassbook.com
#bunnybrunel #gibsonbass #thegibsonbassbook
Maar wat doet dat extra knopje dan?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Wat is dat voor een brug? Het lijken wel van die pinnen die je op akoestische basgitaren ziet.
Dat is geen knopje maar een extra gat voor een strapbutton. Bunny Brunel houdt ervan om zijn bassen vrij rechtop te houden tijdens het spelen.
Hier zie je hem met de ESP-versie van dezelfde signature bas. HIj klikt de extra strapbutton dus vast op de body zodat de bas heel stabiel in die positie hangt.

Dat is een vrij standaard Wilkinson brug. (Ik zie niet precies waar jij "pinnen" ziet?)

Wat je allemaal ziet als je eens goed kijkt.
Op iedere Thunderbird kijkt de vogel naar de pickups. Alleen de Gibson Blackbird wijkt af, die vogel kijkt bij de pickups vandaan.
Na de Gibson Blackbird kwam de Epiphone Blackbird, en zie: de vogel kijkt weer braaf naar de pickups. Die Gibson Blackbird is dus echt uitzonderlijk.
Voor de volledigheid heb ik nog op Google Images naar lefty Birds gekeken, en daar heerst volstrekte anarchie: links, rechts, geen peil op te trekken.
Allemaal niet echt belangrijk, maar wel grappig.
Op iedere Thunderbird kijkt de vogel naar de pickups. Alleen de Gibson Blackbird wijkt af, die vogel kijkt bij de pickups vandaan.
Na de Gibson Blackbird kwam de Epiphone Blackbird, en zie: de vogel kijkt weer braaf naar de pickups. Die Gibson Blackbird is dus echt uitzonderlijk.
Voor de volledigheid heb ik nog op Google Images naar lefty Birds gekeken, en daar heerst volstrekte anarchie: links, rechts, geen peil op te trekken.

Allemaal niet echt belangrijk, maar wel grappig.
Laatst gewijzigd door Jasper68 op 14 aug 2021, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Verrek! Is me nooit eerder opgevallen 
Die vogel op die Blackbird heb ik altijd al ietwat dubieus gevonden, in combinatie met dat ijzeren kruis.
Van de week zag ik ik dit...

Het wordt in een keer een soort Nazi-embleem.

Die vogel op die Blackbird heb ik altijd al ietwat dubieus gevonden, in combinatie met dat ijzeren kruis.
Van de week zag ik ik dit...

Het wordt in een keer een soort Nazi-embleem.

A Gibson SB-300. 30 1/2" scale. Alder body. Maple neck. Melody Maker single coil pickups. There's an on-off switch for each pickup and a master volume and master tone. Gibson also made an SB-400, which is the long scale (34") equivalent of this bass, with the exact same specs. The SB-300 and SB-400 were made between 1971 and 1973.
This bass is featured in the Gibson Bass Book on page 32 (the SB-400 on page 33).
And the book is available for € 35 at www.thegibsonbassbook.com
De bas die ooit werd bespeeld door Olsie Robinson in de begeleidingsband van Little Richard is te koop. Alle grote hits zijn op deze bas gespeeld.
1956 EB.
De bas is tot voor kort in het bezit geweest van Bob Daisley (oa Rainbow, Ozzy, Gary Moore)
Link
1956 EB.
De bas is tot voor kort in het bezit geweest van Bob Daisley (oa Rainbow, Ozzy, Gary Moore)
Link
Niet verbaasd dat Bob Daisley zoiets zou bezitten, de man speelt zelf ook al tijden op Gibson 

"Only cowboys stay in tune anyways."
De Australische gitaar talkshow 'On the Couch" heeft een uitzending speciaal gewijd aan The Gibson Bass Book!
Ik krijg aardig wat veren in de reet gestopt, dus ik loop op het moment wat moeilijk...
Link
Ik krijg aardig wat veren in de reet gestopt, dus ik loop op het moment wat moeilijk...
Link
Terecht dat je moeilijk loopt! Maar wat een dodelijk saai filmpje verder. 

Mijn zelfgebouwde 'de afwerking' basgitaren.
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!

This is a five string Gibson Studio Thunderbird from 2005. Gibson hasn't offered many five string bass models over the years. This is one of the very few official releases. The traditional Thunderbird design was changed on the Studio version (both four-string and five -string): the body shape is slightly smaller and the edges are rounded off. A major change in the construction is the use of a glued in neck rather than the traditional Thunderbird neck through construction. And the use of the 3D bridge is also a deviation to the previously used bridges on Thunderbirds.
The Studio Thunderbird is featured on page 138-139 in The Gibson Bass Book.
The book can be obtained via https://www.thegibsonbassbook.com.