Jorrens DHZ hoekje
Jorrens DHZ hoekje
Ik heb vandaag wat onderdelen binnen gekregen en ik ben vandaag begonnen met het schuren van de hals. Er zit geen radius op dus dat scheelt.
- Bijlagen
-
- IMG_0877.JPG (1.22 MiB) 3739 keer bekeken
-
- image.jpg (1.83 MiB) 3739 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jorren op 17 jul 2021, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Oude Egmond Kingston bas
Update:
Hals overleden.
Zat een enorme barst in
Hals overleden.
Zat een enorme barst in
Goed advies van Mr. Lee 

Re: Jorrens projecten.
Druk bezig met een project. Gratis gitaar.
Voorkant eraf zagen, laminaat erin, laminaat komt ook nog op de achterkant, zodat de gaten niet te zien zijn
Voorkant eraf zagen, laminaat erin, laminaat komt ook nog op de achterkant, zodat de gaten niet te zien zijn
Waar komen de gordijnen? 

-
Als je de hals openbuigt en lijmt met houtlijm en goed afklemt heb je een bijna 100% kans op een goede reparatie.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Een acoustische gitaar brengt z'n geluid/klank teweeg dmv een resonantie-ruimte en klank-bord.jorren1008 schreef: ↑25 apr 2017, 10:49 Druk bezig met een project. Gratis gitaar.
IMG_0935.JPG
( de energie van de trillende snaren gaat in die twee dingen zitten , wat uiteindelijk een specifieke gitaarklank moet gaan opleveren. )
Ik schat nou zomaar in , dat het geluid een enorm stuk zachter gaat worden , doordat je aparte kleinere resonantie-ruimtes gaat maken , en dat de klank op zich er ook niet van zal gaan opknappen.
( misschien heb ik het mis , .....ben geen gitaar-bouwer

Het wordt een kastjeMR. LEE schreef: ↑29 apr 2017, 07:57Een acoustische gitaar brengt z'n geluid/klank teweeg dmv een resonantie-ruimte en klank-bord.jorren1008 schreef: ↑25 apr 2017, 10:49 Druk bezig met een project. Gratis gitaar.
IMG_0935.JPG
( de energie van de trillende snaren gaat in die twee dingen zitten , wat uiteindelijk een specifieke gitaarklank moet gaan opleveren. )
Ik schat nou zomaar in , dat het geluid een enorm stuk zachter gaat worden , doordat je aparte kleinere resonantie-ruimtes gaat maken , en dat de klank op zich er ook niet van zal gaan opknappen.
( misschien heb ik het mis , .....ben geen gitaar-bouwer)
aha,.....dat gaat op zeker lukken zo

2 nieuwe basjes, een cort en een yamaha, cort heeft geen werkende electronica en de yamaha heeft een barst in de kop.
Geen werkende elektronica, of gewoon geen electronica? Niet werkend is meestal wel te repareren natuurlijk 

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Dat, en bovendien zijn allebei die basjes het wel waard om gefixt te worden. Goed spul.
Hoeveel betaal je nu zo ongeveer voor dergelijke 'projectbassen'?