Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)
- CaptainSlow
- CaptainTitanium
Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)
Ze hebben de Animato toegevoegd ! Koel !
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel
De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Zeer goed. Als een POG zou ik bijna zeggen.
Ik word er blij van. Er is wel iets verschil te horen met het origineel, maar downtuned via de pitch spelen is in een band setting zonder meer te doen.En hoe klinken ze?
Quad Cortex demo van BassTheWorld.com
- tjoepatjoep
- Ban wegens Jazz
Ik hoor dat er een drop-out zit in signaal als je van het ene naar het andere kanaal switcht. Heb je daar ook ervaring mee, Bert?
Joep
Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur
Rickenbacker | Fender | Gibson
Stunning Suzy | Pigtail
Stunning Suzy | Pigtail
Ik heb daar geen ervaring mee.tjoepatjoep schreef: ↑27 mei 2021, 10:22 Ik hoor dat er een drop-out zit in signaal als je van het ene naar het andere kanaal switcht. Heb je daar ook ervaring mee, Bert?
Ik lees dat elke modeller drop-outs heeft bij schakelen naar een ander kanaal. Ik lees ook dat je om dat te voorkomen scenes moet gebruiken en dat doe ik braaf. Zonder dropouts.
[edit] Het is gewoon een computer. Als je een nieuw programma moet opstarten kost dat tijd. Als je naar een al in de achtergrond actief zijnd programma kan schakelen kost dat geen tijd.
Het verschil tussen het switchen tussen scenes en presets zit hem in het leeghalen van het geheugen. Wanneer je van preset switcht moet het geheugen een stukje leeggemaakt worden, om een nieuwe preset in te laden. Door scenes te gebruiken ga je één keer de preset volledig inladen, en that's it 

Dingwall / Mayones / Quad Cortex
- tjoepatjoep
- Ban wegens Jazz
Hier op het filmpje lijkt in ieder geval geen drop-out..
En dat is schakelen tussen presets...
[Youtube]https://youtu.be/1qyjf4Pn_KU[/Youtube]
En dat is schakelen tussen presets...
[Youtube]https://youtu.be/1qyjf4Pn_KU[/Youtube]
Joep
Stunning Suzy | Pigtail
Stunning Suzy | Pigtail
-
Met mijn eerste multi effect processor zat er een lichte drop out wanneer je van pre set veranderde . Bij een andere multi effect processor had ik dat helemaal niet het verschilt per model
Confusius en Lao tzu waren wijze mensen
Leren werken met scenes is handiger als je helemaal geen drop-outs wil. Helix kent dat ook, weet alleen ff niet meer hoe dat daar heet.
In een scene kan je rustig meerdere amp/cab combinaties neerzetten en die naar believen aan/uit schakelen binnen een scene.
In een scene kan je rustig meerdere amp/cab combinaties neerzetten en die naar believen aan/uit schakelen binnen een scene.
Snapshots.

Ik werk altijd met snapshots, gaat perfect. Zonder drop outs.
Dinsdag de eerste repetitie gehad (2de dit jaar) en gelijk de nieuwe setup getest, geen amps, geen cabs, enkel de Neural DSP Quad Cortex (3 stuks) en een 10U rack met een digitale mixer, draadloze micro, draadloze in ears (behalve voor de drummer) en een splitter om door te lussen naar FOH, alles super compact. Ik had voor bass zelf al een preset gemaakt à la Nolly, maar kwam er niet lekker door.
Gelukkig had ik nog een paar presets van de Cortex Cloud gedownload, en de Supermegamassive bass preset (van Erik Arko, hij was beta tester) sprong er voor mij met kop en schouders bovenuit. Wat een klank.
Ook voor gitaar een geweldige unit trouwens. Nog nooit zo gemakkelijk een geweldige sound kunnen maken vanaf scratch. Ik heb de presets gemaakt voor de gitaristen, uploaden naar de cloud en doorsturen. Het was nog nooit zo simpel (voor ons althans).
Volgende stap is het testen van het CME Widi systeem, draadloze midi dus. We gebruiken de Cymatic Audio Utrack24 voor het afspelen van de backing tracks, en er loopt simultaan ook een midi file mee die de Quad Cortexes voorziet van de nodige scene changes. In plaats van kabels trekken (want dat was ik zat -ik ben heb ons in ear rack samengesteld, en ik ben de enige die er eigenlijk voldoende vanaf weet-). Werkt (op repetitie) super! Afwachten wat dat op een podium gaat geven, worst case scenario moeten we maar minder lui zijn en zelf de scenes switchen
Gelukkig had ik nog een paar presets van de Cortex Cloud gedownload, en de Supermegamassive bass preset (van Erik Arko, hij was beta tester) sprong er voor mij met kop en schouders bovenuit. Wat een klank.
Ook voor gitaar een geweldige unit trouwens. Nog nooit zo gemakkelijk een geweldige sound kunnen maken vanaf scratch. Ik heb de presets gemaakt voor de gitaristen, uploaden naar de cloud en doorsturen. Het was nog nooit zo simpel (voor ons althans).
Volgende stap is het testen van het CME Widi systeem, draadloze midi dus. We gebruiken de Cymatic Audio Utrack24 voor het afspelen van de backing tracks, en er loopt simultaan ook een midi file mee die de Quad Cortexes voorziet van de nodige scene changes. In plaats van kabels trekken (want dat was ik zat -ik ben heb ons in ear rack samengesteld, en ik ben de enige die er eigenlijk voldoende vanaf weet-). Werkt (op repetitie) super! Afwachten wat dat op een podium gaat geven, worst case scenario moeten we maar minder lui zijn en zelf de scenes switchen
Dingwall / Mayones / Quad Cortex
Dat klinkt allemaal veelbelovend. Houd ons op de hoogte. 

- tjoepatjoep
- Ban wegens Jazz
Volgens mij zijn die Quad Cortexen nergens meer te kopen/bestellen/testen, of wel?
Joep
Stunning Suzy | Pigtail
Stunning Suzy | Pigtail
Bij de Duitse buren staat ook een levertijd van 2 a 3 maanden.tjoepatjoep schreef: ↑02 okt 2021, 14:28 Volgens mij zijn die Quad Cortexen nergens meer te kopen/bestellen/testen, of wel?
Maar ik heb geluk gehad zo te zien, heb er dinsdag 1 besteld bij guitarguitar in de UK, daar was hij toen op voorraad, maar ik zie dat ze daar ook alweer op zijn en nieuwe voorraad verwacht in januari, de mijne wordt als het goed is morgen einde van de dag bezorgd. Ben benieuwd, als hij doet wat ik wil dan staat binnenkort mijn Helix te koop

Black Pearl - tribute to Pearl Jam