Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Jimb

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Jimb »

Apparaat is binnen, al even een beetje zitten klooien met de presets (en scene variaties in de presets), er zit verdomd veel geluid in :). enig wat me een beetje stoort is dat je niet meteen kan zien wat er in een blokje zit, daar is de Helix beter in, met de touch knoppen en naam schermpjes om beter te zien wat er onder die stomp zit. maar wanneer je eenmaal een preset hebt gemaakt dan weet je wel wat erin zit. Verder nog wat kleine onlogische dingen die ze nog kunnen verbeteren in de UI.
Verder zitten er al veel geluiden in en veel captures die goed klinken op het eerste gehoor. Vanavond en in het weekend eens gaan zitten om de setup die ik nu in de helix gebruik om goed te kunnen vergelijken.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
berth

Bericht door berth »

Jimb schreef: 08 okt 2021, 17:16 enig wat me een beetje stoort is dat je niet meteen kan zien wat er in een blokje zit, daar is de Helix beter in, met de touch knoppen en naam schermpjes om beter te zien wat er onder die stomp zit.
Als je in scene mode met je vinger omhoog veegt over het scherm komt het scherm in de modus dat je ziet welke blokjes je hebt. De teksten van de blokjes kan je zelf editen.
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz

Bericht door tjoepatjoep »

En wat ben je inmiddels kwijt voor zo'n kreng?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
jorren
moderator

Bericht door jorren »

tjoepatjoep schreef: 13 okt 2021, 22:10 En wat ben je inmiddels kwijt voor zo'n kreng?
Nieuw? Ga maar richting de twee duizend. (Of erover, zie ik nu)
De stage vind ik handiger (1600). De profiler Amp is wat uitgebreider dmv remote op de grond, zodat je met je voet kan bedienen. Die kost rond de 2200
Ibanez EHB1005SMS
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Jimb

Bericht door Jimb »

berth schreef: 13 okt 2021, 22:05
Jimb schreef: 08 okt 2021, 17:16 enig wat me een beetje stoort is dat je niet meteen kan zien wat er in een blokje zit, daar is de Helix beter in, met de touch knoppen en naam schermpjes om beter te zien wat er onder die stomp zit.
Als je in scene mode met je vinger omhoog veegt over het scherm komt het scherm in de modus dat je ziet welke blokjes je hebt. De teksten van de blokjes kan je zelf editen.
Inderdaad werkt ook in stompmode dan zie je duidelijk wat er onder de knoppen zit.

Vond het eerst ook vreemd dat de XLR volume out niet vast te zetten is wat bertreft volume, maar de beste manier is dan om de volume knop op 100% te zetten en dan het de jack out volume naar de versterker te verlagen. Op die manier kun je ook niet de FOH opblazen wanneer je per ongeluk aan de volume knop zit tijdens een optreden. Misschien komt er nog ooit een optie om de volume knop te assignen aan een specifieke uitgang. Dat is een voordeel van de Helix, handig om het volume van alleen de versterker harder te zetten terwijl het inear niveau hetzelfde blijft.
tjoepatjoep schreef: 13 okt 2021, 22:10 En wat ben je inmiddels kwijt voor zo'n kreng?
1849 voor de Quad Cortex bij Thomann (met 7-9 weken wachten), ik was nu net wat meer kwijt door de invoerrechten vanuit Engeland (ze hadden wel netjes de UK tax eraf gehaald, en via Fedex de NL tax + invoer moeten betalen).

(Ow ja en de Helix staat te koop in vraag en aanbod :P)
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz

Bericht door tjoepatjoep »

Ik heb nu een Kemper Rack te leen om eens te proberen.

Ik heb er een aantal packs op maar vind eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar ook iets dat Muse-ish kan klinken. Heeft iemand zoiets dat ik kan proberen zonder meteen hele packs te moeten kopen?

Verder ben ik erg in dubio of ik deze moet aanschaffen of toch moet doorsparen voor een Neural DSP…
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Marble

Bericht door Marble »

Ik heb een bass whammy, die ik eigenlijk alleen gebruik voor een octave up. Ik zit een beetje rond te kijken voor een vervanging. Daarnaast heb ik een line 6 m9.
De HX Effects zou een mooie upgrade zijn van de M9, ik wil dan de whammy + M9 wegdoen en daarvoor de HX gebruiken. Is de pitch op de HX goed? Ik heb hem op de M9 geprobeerd, maar deze kan in de verste verte niet tippen aan de M9 (had ik ook niet verwacht). Is het verschil tussen de M9 en de HX dusdanig groot dat dat misschien wel een optie zou zijn?
berth

Bericht door berth »

In de 2.x versies van de software van de HX'en vond ik pitch waardeloos. Bij de 3.x versies had ik mijn Helix'en al verkocht. Wellicht is het verbeterd.
Marble

Bericht door Marble »

Hmm, daar was ik al een beetje bang voor ja...
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Bericht door ElcoHeijmans »

Ik heb de HX Effects met de laatste Firmware erop en ben zeer tevreden met die Whammy en pitch.

Voorheen gebruikte ik in de band een Digitech Drop voor de verschillende lage stemmingen van nummers en moest ik steeds aan het knopje draaien en notities maken voor ieder nummer.
Nu heb ik gewoon presets gemaakt met de Whammy/pitch in de juiste toonhoogte en de benodigde effecten erbij.

Maar hoe lager de toonsoort hoe modderiger het gaat klinken.

Mijn bas staat nml een halve noot lager gestemd en dan nog voor diverse nummers de pitch op de juiste hoogte en als je heeeel goed luistert hoor je het wel maar wel heel erg minimaal.
Fantastisch apparaat die HX Effect, voor iedere knop een scherm met preset naam / of effect zoals zijn grote broer Helix.
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:
Marble

Bericht door Marble »

Haha, zoveel mensen zoveel meningen. Effectief gezien ben ik dus niks opgeschoten :lol:
Dank beide, denk dat er niks op zit dan het maar ergens te gaan proberen!
berth

Bericht door berth »

We spreken elkaar niet tegen. Ik zeg dat een vorige versie van de software waardeloze pitch had. Elco zegt dat de huidige versie prima pitch heeft.
Sjtevel 1984

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ook hier positieve ervaring vanaf firmware 3.x Zelfde gebruik als Elco. Simple pitch blokje voor te downtunen. Voor deze update was het inderdaad een drama….

De fysieke helix heb ik tegenwoordig niet meer, maar de plug-in gebruik ik nog altijd vaak en werkt altijd probleemloos.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Marble

Bericht door Marble »

berth schreef: 18 jan 2022, 21:05 We spreken elkaar niet tegen. Ik zeg dat een vorige versie van de software waardeloze pitch had. Elco zegt dat de huidige versie prima pitch heeft.
Je hebt gelijk, dat was wat kort door de bocht... Ging er van uit dat een update niet zo'n groot verschil zou maken, maar blijkbaar zijn ze goed bezig geweest bij Line 6.
Sjtevel 1984 schreef: 18 jan 2022, 22:27 Ook hier positieve ervaring vanaf firmware 3.x Zelfde gebruik als Elco. Simple pitch blokje voor te downtunen. Voor deze update was het inderdaad een drama….

De fysieke helix heb ik tegenwoordig niet meer, maar de plug-in gebruik ik nog altijd vaak en werkt altijd probleemloos.
Thnx, goed om te weten!
Jimb

Bericht door Jimb »

QuadCortex heeft ook weer een update gekregen coros 1.3

Afbeelding

Hier een kort overzicht, meer details op de webpagina

Added:
Looper
Up to 4m44s record time.

Freeze
The Freeze effect is now available in the new Morph category in the device menu.

Clipboard
Blocks can be copied by opening the block’s Parameter Editor, tapping the contextual menu, then tapping Copy device. Blocks can be pasted by tapping The Grid to add a new device, then tapping the new Paste Device from Clipboard button. Alternatively, open the Parameter Editor of a device you would like to replace, tap the contextual menu, then tap Paste to replace the device. The Clipboard allows you to copy & paste blocks between Presets.

Amplifiers:
- Brit UBL Lead (Marshall® Silver Jubilee®)
- Brit UBL Lead Clip (Marshall® Silver Jubilee®)
- UK C15 Boost (Vox® AC15®)
- UK C15 Normal (Vox® AC15®)
- US Prince (Fender® Blackface Princeton Reverb®)
- US Tweed Basslad Bright (Fender® Bassman® Tweed)
- US Tweed Basslad Bright Jumped (Fender® Bassman® Tweed)
- US Tweed Basslad Normal (Fender® Bassman® Tweed)
- US Tweed Basslad Normal Jumped (Fender® Bassman® Tweed)

Delay
- Analog Delay
- Analog Delay (Mono)
- Slapback Delay
- Slapback Delay (Mono)

Modulation
- Chief CE2W Chorus (BOSS® CE-2W®)
- Chief CE2W (Mono) (BOSS® CE-2W®)
- Chorus 229T (TC Electronic® TC-2290®)
- Chorus Engine
-Dream Chorus (TC Electronic® Dreamscape®)
- Dream Chorus (Mono) (TC Electronic® Dreamscape®)

Flanger Engine
- MX Flanger (MXR® Flanger M117R®)

Cabs
- 110 US PRN C10R (Fender® Princeton® with Jensen® C10R drivers)
- 112 UK C15 Blue (Vox® AC15® with Celestion® Alnico Blue drivers)
- 410 US Basslad PR10 (Fender® Bassman® Tweed with Jensen® P10R drivers)

New Factory Presets

Screen and Volume Lock

USB Playback Options, USB Playback headphone feed can be set to None, USB 1/2, USB 3/4, or Both via the I/O Settings screen. This allows you to control the audio sent to the headphones when using Quad Cortex as a USB audio interface.

Tap Tempo LED Control, The Tap Tempo LED can now be disabled/enabled via the Tap Tempo screen. <- Deze is wel fijn, nu nog een optie om meteen naar mute te gaan ipv longpress...

LED Brightness Control

Double-tap to Bypass
You can double-tap a block on The Grid to change its bypass state.

Mute and Solo
Mute and Solo buttons have been added to the Output lane blocks. These controls can be Scene-assigned or assigned to an expression pedal. A color strip displays on the Output block depending if Mute and/or Solo are activated.

A Mute switch has been added to Out 1, Out 2, Out 3, and Out 4 (linked and unlinked) on the I/O Settings screen.

Tuner
The tuner design has changed to show cent values. The Tuner no longer mutes the main outputs, but instead the selected input(s) fed into the tuner. It is also possible to feed both Inputs 1 & 2 simultaneously to the Tuner. This allows for USB playback and the Looper to continue feeding signal to the outputs while the tuner is being used.

LED colors have been adjusted to more closely match the colors of the devices on The Grid.

Neural Capture performance has been improved allowing for more Captures to be added in a single Preset.

Scene parameter assignment has been overhauled.
- Parameters are no longer assigned to Scenes when adjusting them in Scene Mode.
- Tap-and-hold a parameter to assign it to Scenes.
- Tap-and-hold a Scene-assigned parameter to prompt the unassign dialog.
- Scene parameter assignment/changes can be performed regardless of the current active Mode.
- The active Scene is now visible in Gig Mode.

en nog wat klein spul
Plaats reactie