Eerst het enige eventuele echte nadeel: de tonepot werkt niet echt logaritmisch en is eerder een aan/uit-switch. Gezien ik zo'n pot ook op die manier gebruik maakt dat voor mij eigenlijk niets uit... oh, er is ook wat neck-dive bij zittend gebruik. Met een riem heb ik daar geen last meer van gehad.
Verder alleen maar lof (en dan zeg ik er zelfs niet bij: "zeker voor deze prijs"!):
- d'Addario rounds 45-100 meegeleverd alsook een kabel
- tuners werken perfect, voldoende weerstand, houden de boel goed gestemd
- brug doet wat ze moet, vlot af te stellen
- hals quasi recht gezet, snaren zeer laag en blijft toch overal zeer speel (en slap/pluk-)baar
- zeer gretige pup die bij gebruik op een deftig electriciteitsnet met de tone vol open geen enkele hum of dergelijken vertoont (dit was bij mij thuis wél het geval dus opletten geblazen; het blijft natuurlijk een pure single-coil... ); shielding is er echter niet aanwezig maar dat is in dit segment zeker niet uitzonderlijk
- klinkt heel in-your-face, heb hem wat getemd door serieus mids weg te draaien voor een iets meer gesofisticeerde klank maar gezien de aard van de pup bleef alles nog heel hoorbaar; het is geen J met beide pups open natuurlijk... Met tone open: heel trebly en aggressief bij harde aanslag maar toch mooi rond bij een meer zachtere "bevingering"

De zeer ervaren en professioneel met muziek bezig zijnde gitarist (met een heel arsenaal aan gitaren, dobro's en pedal steel inbegrepen) had geen weet van het merk Harley Benton en schatte de prijs van de bas, nà dat ik hem al verteld had dat het budget-spul betrof, op 4 à 500 euro...
Ik was ooit ook zeer terughouden maar nu brak nood wet en word ik steeds nieuwsgieriger naar de rest van hun "duurdere" spullen met een pak meer toeters en bellen...