Meerdere bassen op het podium

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Mr-Kite

Meerdere bassen op het podium

Bericht door Mr-Kite »

Ha basgasten en -gastinnes ;-)

Wie van jullie heeft ervaring met swaps van je bas op het podium zonder pugwissel.
Okay... uitleg...
Heb 3 basjes die (zodra dit weer mag en kan) mee gaan op het podium. Tot nu toe mute ik mijn Tonehammer, ruk de plug er uit, wissel van bas, plug er in, stemmen en bla bla bla....
Wat ik eigenlijk wil: Vanuit Tonehammer naar een device waar alle 3 de bassen op ingeplugt staan (3 aparte kabel of 2 kabel en 1 draadloos), een bas pakken, stemmen schuif open, unmute of volume open (Laatste liever niet) en gaan....
Bestaat er iets wat mijn wens kan vervullen? :-)
No offense....., maar reageer alleen als je er ervaring mee hebt ;-) want antwoorden als: misschien werkt dit of dat wel is net niet de reden waarom ik de vraag hier stel :-D
Green Goblin

Re: Meerdere bassen op het podium

Bericht door Green Goblin »

Ik heb wel eens twee gedaan, en daarvoor mijn Boss LS-2 lineswitcher gebruikt. Van daar uit naar het stemapparaat en de rest van de keten.

Maar ok, dus een ongewenst antwoord, want geen antwoord op je vraag, een LS-2 kan maar twee bassen aan.

Met een simpel mengpaneeltje met drie line-inputs kan het ook.....
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Rieno
Uut Grun

Bericht door Rieno »

Wat je zoekt, is een ABC-pedaal :) Klinkt als een grapje, maar is echt waar. En ondanks dat ik geen ervaring er mee heb (wat een raar statement trouwens om je eerste post op een forum mee te beginnen, zo'n lullig verwoordde eis), ben ik wél iemand met enig elektrotechnisch inzicht ;).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
LemmyNL

Bericht door LemmyNL »

Daar zal vast wel een interface of preampje voor bestaan.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
www1702

Bericht door www1702 »

Zou met deze kunnen, 3x de loop return als bas ingang en dan de out naar de amp/effect. Is eigenlijk een 3x effect loop keuze schakelaar. Heb dezelfde ooit via ali besteld, doet zijn werk, wel af en toe wat mechanisch switch geluid/licht plopje.
https://www.amazon.com/NEW-Loop-Pedal-B ... B01LZ3C9U6
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner... :koffie: This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...
BassKees
Rots in de branding

Bericht door BassKees »

Green Goblin schreef: 13 jan 2022, 11:18 Ik heb wel eens twee gedaan, en daarvoor mijn Boss LS-2 lineswitcher gebruikt. Van daar uit naar het stemapparaat en de rest van de keten.

Maar ok, dus een ongewenst antwoord, want geen antwoord op je vraag, een LS-2 kan maar twee bassen aan.

Met een LS2 kun je zeker wel 3 bassen gebruiken. 1 op de input en 1 op elke return. Als je dan de instelling A-B-Bypass gebruikt werkt t.
Green Goblin

Bericht door Green Goblin »

BassKees schreef: 13 jan 2022, 12:20
Green Goblin schreef: 13 jan 2022, 11:18 Ik heb wel eens twee gedaan, en daarvoor mijn Boss LS-2 lineswitcher gebruikt. Van daar uit naar het stemapparaat en de rest van de keten.

Met een LS2 kun je zeker wel 3 bassen gebruiken. 1 op de input en 1 op elke return. Als je dan de instelling A-B-Bypass gebruikt werkt t.
Weer wat geleerd!

TS, koop dus een LS-2. Niet de mijne, ik houd hem.
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
www1702

Bericht door www1702 »

Idd LS2-zou zo ook werken voor 3x bas, https://www.boss.info/global/products/l ... fications/
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner... :koffie: This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...
Mr-Kite

Bericht door Mr-Kite »

Rieno schreef: 13 jan 2022, 11:26 Wat je zoekt, is een ABC-pedaal :) Klinkt als een grapje, maar is echt waar. En ondanks dat ik geen ervaring er mee heb (wat een raar statement trouwens om je eerste post op een forum mee te beginnen, zo'n lullig verwoordde eis), ben ik wél iemand met enig elektrotechnisch inzicht ;).
Bedankt voor je snelle reactie en ja, hier heb ik inderdaad iets aan. Intussen contact gezocht met Loopmaster en ga daar waarschijnlijk een ABC switch kopen. Heb ze nog wel wat vragen gesteld :!:

Als ik mijn vraagstelling terug lees kan deze inderdaad best vreemd overkomen :cry: .... excuus!
De reden van toevoeging is dat ik bij het lezen van topics er goedbedoelde antwoorden staan met mnogelijkheden die niet proefondervindelijk getest zijn. Bedoel als in.... "Als je dit of dat probeert zou het volgens mij moeten werken" :shock:
en hoopte dit (Welliswaar op mijn vriendelijkste manier :lol: ) te voorkomen en advies in te winnen bij de kenner.
Dit doel is bereikt omdat jij mij in de goede richting wist te sturen .... waarvoor dank.... :worship:

Gr. Marchel
Mr-Kite

Bericht door Mr-Kite »

Iedereen bedankt voor de reacties. Ben de goede kant opgestuurd...
RonC

Bericht door RonC »

Lehle maakt hele goede switchers hiervoor. Voor alle inputs een aparte gain instelling.

https://lehle.com/EN/Lehle-3at1-SGoS
jondelange

Bericht door jondelange »

www1702 schreef: 13 jan 2022, 15:22
Idd LS2-zou zo ook werken voor 3x bas, https://www.boss.info/global/products/l ... fications/
Ik kan dit beamen, want ik gebruik deze setup om te switchen tussen bas en 2 synthesizers. Wat ik nog een bijkomend voordeel aan de LS-2 vind is dat de returns A en B individuele volume controls hebben. Als je bassen dus niet even harde output hebben dan kan je dat nog bijdraaien of juist wegdraaien zodat alles precies even luid je systeem binnen komt als de bas die is aangesloten op de input.

EDIT: Ik zie nu dat het genoemde Lehle pedaal dat ook heeft. Die twee lijken me redelijk hetzelfde qua functionaliteit, behalve een verschil in kwaliteit (en daarmee prijs) natuurlijk. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de LS-2 geen kwaliteit heeft, ik gebruik hem al jaren heel graag.
Yamaha BBG5A - Johnson JB-400 - Ibanez AEB-5E - Fender American Jazz Bass '74 Reissue - Rickenbacker 4003 Midnight Blue - Genz-Benz Streamliner 600 - Hartke VX2515 - Marshall Bass state 30
Mr-Kite

Bericht door Mr-Kite »

Best een beetje laat gereageerd :roll:, maar het is uiteindelijk de LEHLE geworden. Intussen aantal optredens achter de rug en ben hier meer dan blij mee :dance:
Bedankt iedereen (voor de goede richting) en RON C voor de uiteindelijke keus op LEHLE :jam:
https://www.dropbox.com/s/rohs2yw19zbx2 ... 4.JPG?dl=0
RonC

Bericht door RonC »

:jam:
Jimb

Bericht door Jimb »

Ik heb volgens mij nog ergens een Radial Bumper liggen, met per input een trimpot. Werkt heel fijn, maar ben tegewoordig draadloos, dus plug de zender steeds om en regel volumes via mijn effecten bak (Quad Cortex scenes)

Met d ebumer kan je ook een kabel gebruiken en die switchen door open connectors te gebruiken op de andere inputs.

Afbeelding

Heb met mijn band altijd 4 bassen bij; fretted, fretless, 12 snaar en EUB.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Plaats reactie