Cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Barabass

Cabinets

Bericht door Barabass »

Waarvoor gebruiken jullie cabinets en welke bevallen het beste?
Rdatema

Re: Cabinets

Bericht door Rdatema »

Goed, dat zijn niet echt veel reacties ;-)

Ik denk dat de meesten een cab gebruiken om hun basgitaar te versterken, dus als monitor tijdens repetities en optredens. Wanneer er geen in-ear gebruikt wordt is het van belang jezelf goed genoeg te horen dat je lekker kunt spelen met voldoende punch, definitie, articulatie you name it... hoor je jezelf niet goed dan is het 'werken' en hopen dat je voor anderen er goed in gemixt zat.

Een cab op karretje is vaker ook het plateau waarop de rest van de gear gelegd wordt.

En hier in de werkplaats waar we cabs maken wordt een cab ook meer dan eens gebruikt als stoeltje, vooral rond 53cm zit lekker dus bijv de 18" B-128 cab hahaha.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Wiro

Bericht door Wiro »

Zo gebruikte ik m'n cab regelmatig als tafel om m'n drankje op te zetten. Dit beviel prima tot het moment dat het glas eraf schoof als gevolg van de trillingen. :koffie:
Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 »

Ik gebruik m'n luidsprekerkastjes om m'n versterker op te zetten :D
En daar laat ik het bij, want anders wordt het toch weer "wij van WC-eend adviseren WC-eend" :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Kaasbaas

Bericht door Kaasbaas »

Hans58 schreef: 05 nov 2022, 11:02 Ik gebruik m'n luidsprekerkastjes om m'n versterker op te zetten :D
En daar laat ik het bij, want anders wordt het toch weer "wij van WC-eend adviseren WC-eend" :wink:
:lol:
Basjes:
- Warwick Corvette $$ 5, Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100
Kaasbaas

Bericht door Kaasbaas »

Waarvoor ik csbinnetten gebruik? Daar komt geluid uit.

Eigenlijk alleen voor mezelf en m'n bandleden. Opnemen en live uitversterken gaat toch via di.

Dus niet te groot, niet te zwaar, lekker duidelijk.

Persoonlijk hou ik van een eerlijk geluid. En 2 kastjes van 8 ohm. Kan 2x lopen, dus tilt niet zo zwaar. En dan heb je altijd de optie om 1 of 2 kastjes mee te nemen.
Basjes:
- Warwick Corvette $$ 5, Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100
catab

Bericht door catab »

Ik bezit de markbass 15 inch en 210 de travel set. Deze gaan mee tijdens optredens.
Lekker ligt en het geluid is heel ok, maar ik heb het idee dat er echt wel betere zijn.
Ik heb een hartke stack gehad deze was te zwaar. Het geluid was soms heel goed maar verkleurde te veel bij andere nummers.
Daarnaast heb ik nog een combo blackstar 15 inch ik vind het echt een geweldige versterker met genoeg mogelijkheden. Maar ook dit geluid is in cijfers uitgedrukt een 7. Deze gebruik ik alleen om te oefenen.
Chino

Bericht door Chino »

Als monitor om heerlijk te kunnen spelen en te genieten. En voor het plaatje. Bij kleinere ruimtes hoef je niks door te versterken. Ik gebruik een Ampeg Heritage 8x10. Groot, zwaar, totaal niet ideaal en wat hou ik er van. Wellicht nog eens (om)ruilen voor een Orange 8x10.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Rdatema

Bericht door Rdatema »

Op z'n kant kun je die Ampeg en Orange leuk stacken ;-)
Brinkmeister

Bericht door Brinkmeister »

16x10 in een blok van 4 bij 8. Dan staat je versterker nog op arbohoogte en heb je ook riant ruimte om je drank neer te zetten.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Jimb

Bericht door Jimb »

Ik gebruik ze als fitness apparatuur, het versjouwen van die dingen verbeterd mijn conditie. Zou ik meer moeten doen, mijn conditie moet nog een stuk beter, dusnals er iemand nog goede plekken weet om op te treden... 😁
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Rdatema

Bericht door Rdatema »

Ik heb eventueel nog wel wat extra zware kasten in de aanbieding ;-)
rvdbrand

Bericht door rvdbrand »

Na veel uitgeprobeerd te hebben is mijn favoriet de 1516 van Mesa Boogie. 15inch, 10inch, 2x 6 inch.
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gothbin

Bericht door Gothbin »

Op dit moment speel ik alleen nog maar thuis en gebruik ik mijn 20 jaar oude Mesa Engeneering Powerhouse 2 x 10". Erg zwaar voor een 2 x 10". maar och wat een heerlijk geluid!!!! Wordt versterkt door een nog oudere eerste generatie Eden WT - 300.
Keep it low! :dance:
Gothbin

Bericht door Gothbin »

rvdbrand schreef: 14 jan 2023, 16:25 Na veel uitgeprobeerd te hebben is mijn favoriet de 1516 van Mesa Boogie. 15inch, 10inch, 2x 6 inch.
Lijkt mij ook heerlijk!!!!!
Keep it low! :dance:
Plaats reactie