Fender Rumble of Ampeg Rocketbass?
Fender Rumble of Ampeg Rocketbass?
Hopelijk nog niet teveel besproken hier, indien het geval mijn excuses...
Ik bedoel hier de modelletjes tot max 40 wat ofzo, 8 tot 10 inch speaker.
Alle ervaringen omtrent deze dingetjes zijn welkom, alvast bedankt!
Ik bedoel hier de modelletjes tot max 40 wat ofzo, 8 tot 10 inch speaker.
Alle ervaringen omtrent deze dingetjes zijn welkom, alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Gerth op 13 jan 2023, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fendre Rumble of Ampeg Rocketbass?
Sorry, geen ervaring mee… 

- CaptainSlow
- CaptainTitanium
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel
De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Bedankt, had dit al gevonden... gaat over de zwaardere modellen en wordt al vlug een discussie over andere merken dus dacht ik om hier wat accuratere en meer betrouwbare info te vinden 

Fendre? Is dat een Chinese Fender clone? 
Met de twee die je noemt heb ik geen ervaring, maar ik gebruik thuis al jaren een Ashdown Tourbus 15 (8" speaker). Die bevalt prima in combinatie met mijn Boss ME-20B om het geluid wat te tunen. Je moet er alleen geen 'wapperende broekspijpen' van verwachten.

Met de twee die je noemt heb ik geen ervaring, maar ik gebruik thuis al jaren een Ashdown Tourbus 15 (8" speaker). Die bevalt prima in combinatie met mijn Boss ME-20B om het geluid wat te tunen. Je moet er alleen geen 'wapperende broekspijpen' van verwachten.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.
Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
ikzelf heb de rumble 100 v3, grotere broertje van de rumble 40 , ik vind het een supergoede combo! klankinstellingen zijn prima en de ingebouwde overdrive doet ook prima zijn ding! en het weegt geen drol...
Ernst
Ernst
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black line
Box TCE BG250-115
Hartke HD15
Hartke TX600
- ElcoHeijmans
- verherbouwingen
Op de repetitie staat een Ampeg Rockbass 15" 80 watt dacht ik. Wel van de 1e generatie.
Prima voor thuis of repetitie maar hoorde dat ie vermogen te kort komt op het podium.
Prima voor thuis of repetitie maar hoorde dat ie vermogen te kort komt op het podium.
Life begins at 40 Hz
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!
Kost wat, maar daar betaal je ook voor!

- evertalbers
Re: Fender Rumble of Ampeg Rocketbass?
In mijn oefenruimte staat de grootste Rocketbass uit de serie, 500W. Basic, maar prima voorversterker, met bruikbare old-school drive optie. Matige speaker, waarschijnlijk vooral de kastconstructie. Mijn oude 125W Ibanez heeft meer punch. Maar ik verwacht dat de kast bij de kleinere Ampegs juist minder een probleem zal zijn, hoe kleiner hoe stijver, terwijl die de zelfde preamp delen.
Geen ervaring met de Fenders, helaas.
Geen ervaring met de Fenders, helaas.
Alvast bedankt voor alle info! Ik had ooit de Rumble 15 en was zeer verbaasd over de volwassen klank en de zeer effectieve toonregeling. Ik kon er zelfs met gemak mee weg in een repetitie met een pedalsteelspeler met een véél grotere amp
. Ik heb dus zeer veel vertrouwen in de Rumbles maar heb altijd een zwak gehad voor Ampeg vandaar de vraag...

Link
Hier neemt het basteam van Andertons de amps onder de loep. Voor mij wint de Ampeg het, maar ik ben dan ook gek op dat merk.
Bedankt! Had dit echter al eens bekeken maar heb natuurlijk altijd nog veel meer vertrouwen in dit forum...
En ben je al iets wijzer nu?
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.
Eigenlijk niet maar ga het toch bij Fender houden, had ooit de 15 watter en die klonk al verbazingwekkend volwassen.