Ik vind 'm zelf wel geinig, maar aan de prijzige kant. Plus ik denk dat je echt een exemplaar ergens moet uitproberen en 'm niet op de bonnefooi moet bestellen, want de kwaliteit van afwerking loopt nogal uiteen.
Ok, tot slot sleutelaar Dave dan nog. Hij is (uiteindelijk) wel te spreken over de klank en bespeelbaarheid, maar moest wel eerst flink met de frets aan de slag..
Vind hem ook wel wat hebben; lobster knakker was er inderdaad niet tevreden over ; anderen zijn weer enthousiast.
Ik twijfel nog ; pu'tje van een paar tientjes(?),
Ga hem maar eens ergens beknuffelen, wie weet.
Succes, ik ben benieuwd naar een eventuele live-confrontatie, want filmpjes zeggen ook niet altijd alles, al helpt het wel veul meer bij de zoektocht dan vroegâh natuurlijk.
Ik moet zeggen dat op 1 of andere manier de toon van die pup me wel bevalt, het zit ergens tussen een P en een J in en is ook wel lekker dik. Maar de slordigheden in de constructie en afwerking (en daarbij ook de steken die de afdeling QC laat vallen) zijn toch wel zorgwekkend. Wat dat betreft doen budgetmerken als HB het tegenwoordig stukken beter
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Even tussendoor tijd gevonden om het basje te "betasten",
Leuk ding, mede omdat het een fender is; van een ander merk zou de zelfde bas niet/nauwelijks verkocht worden, denk ik.
Uiteraard mijn bescheiden mening.
Voor mij dus even niet; €1400,- is toch serieus geld,.
Nou, die bas van laageindkreeft was wel om te janken en blijkt nml niet de enige Fender te zijn die zo slecht is geleverd en voor dat geld
Maar uit zijn verhaal komt dat de brug verplaatst moet worden maar ik denk dat je de 4 halsschroeven iets los moet draaien en de hals ff wat moet verzetten de oplossing is.
Maar goed, vind m wel wat hebben en vooral in Daphne blue. Maarrrr..... tis een Jazz dus niets voor mij
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Eea wordt aangeboden als een jazz; echter ik vind hem niet de sound hebben.
Kan het geluid niet beschrijven, maar het is nog een P, nog eenJ., wel vet ,maar droog.
Voor mij persoonlijk, is het " vintage" gebeuren ook niet interessant,bv; lolly tuners ed hebben voor mij geen meerwaarde.
Voor een paar honderd euri's meer heb je een ampro ll, met volgens mij een veel betere afwerking/kwaliteit. .