Versterker Contrabass en 5-snarige bass EN 2 aparte kanalen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Jazzvogel

Versterker Contrabass en 5-snarige bass EN 2 aparte kanalen

Bericht door Jazzvogel »

Goedemiddag leden van het basgitaarforum,

Ik ben op zoek naar een comboversterker of kleine head met Cabinet (grootte als Warwick Gnome serie) met 2 apart in te stellen kanalen en genoeg volume om probleemloos in een iets groter cafe/zaaltje/kerk te spelen.
Mijn Eden voldoet hier niet echt voor.
2 kanalen? Wrom?
Mijn contrabass (met Underwood-element) produceert meer volume over een versterker dan mijn bassgitaar (met actieve electronica) doet. Ik wissel tijdens optredens regelmatig van bass en moet altijd zorgen dat ik het volume weer wat terugdraai als ik mijn contrabass pak en moet ik de toonregeling weer bijstellen. Kortom zonde van de tijd en erg onhandig en vooral zeer sfeerverpestend.
Wie heeft een gouden tip voor iets wat:
a. niet mokerzwaar is
b. niet monsterachtig groot is (heb een klein autootje)
c. niet astronomisch duur is, kortom AER en Aquillar ed vallen bijvoorbeeld direct af.

Graag jullie idee hierover.
Jarno

Re: Versterker Contrabass en 5-snarige bass EN 2 aparte kanalen

Bericht door Jarno »

Een pedaal erbij? Zoals zo'n Radial Bass bone?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
evertalbers

Bericht door evertalbers »

Jarno schreef: 11 mei 2023, 15:15 Een pedaal erbij? Zoals zo'n Radial Bass bone?
Ik denk ook dat een pedaal het minst ingrijpend is. Ik heb de Bassbone OD en die doet wat jij vraagt en meer (de overdrive). Voor een piezo contrabas heeft hij ook nog wat impedantie-fijnafstemming opties (maar mijn contrabassen hebben een magnetische pickup dus ik weet niet hoe deze werkt voor jou).
Daarnaast heb ik ook een EBS MicroBass die daarbij een ingebouwde tuner heeft en op 1 kanaal een compressor, minder snoeren dus maar wel iets meer een breinkraker omdat beide kanalen een andere UI hebben en ook een iets andere klankkleur. Wees welkom om ze uit te proberen (Amersfoort). Er zijn nog meer opties maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

Er zijn ook versterkers met 2 kanalen, oa Hevos en Markbass - ook hier zijn er opties die ik vergeet te noemen.
Green Goblin

Bericht door Green Goblin »

Elk lineswitchpedaal met volumeregeling zou de oplossing kunnen zijn. Mijn favoriet is dan de Boss LS-2 (want die heb ik....).
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
evertalbers

Bericht door evertalbers »

GRBass pedaal op ons forum te koop:
viewtopic.php?f=2&t=78503
LemmyNL

Bericht door LemmyNL »

Is het echt een gek idee om twee versterkers te gebruiken? Je sleept toch de rest ook al mee en je kunt ze dan beide nog veel specifieker uitzoeken en afstellen voor het beste geluid. Ik weet dat dat precies niet is wat je vraagt, maar toch. Die Eden heb je sowieso al, dus je zoekt een nieuwe: of die dan voor één of twee instrumenten moet worden ingezet is dus eigenlijk de vraag.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
arjen
webmaster

Bericht door arjen »

Helaas heeft Jazzvogel mij gevraagd zijn account te verwijderen. Uiteraard erg jammer aangezien mensen toch de tijd hebben genomen om op zijn vraag te reageren.
BassKees
Rots in de branding

Bericht door BassKees »

Betekent natuurlijk niet dat dit topic gesloten wordt. Ik weet dat er meer bassisten zijn die contrabas combineren met basgitaar, en ideeën voor compacte oplossingen blijven welkom.
On topic:
Voor basgitaar gebruik ik een EBS MicroBass II als preamp, voor contrabas een Fishman Platinum Pro EQ. Met een Mooer ABY-switch schakel ik van de ene naar de andere naar de line in van mijn basversterker.
Ik zou het allemaal op 1 pedalboard kunnen monteren maar het komt regelmatig voor dat ik alleen contrabas of alleen basgitaar speel en dan heb ik niet alles nodig. Werkt eigenlijk prima zo voor mij.
arjen
webmaster

Bericht door arjen »

Klopt, topic lijkt mij relevant genoeg om open te laten :)
Jarno

Bericht door Jarno »

Wat raar, dat ie vroeg om zijn account te verwijderen, vertelde ie nog waarom? Volgens mij hebben we hem idd geholpen, voelt een beetje ondankbaar nu.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Green Goblin

Bericht door Green Goblin »

Misschien voelde hij zich niet serieus genomen, omdat we alternatieve oplossingen aandroegen....
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
arjen
webmaster

Bericht door arjen »

Ik heb er naar gevraagd en nog een week gewacht met het verwerken van die verwijdering, maar ik heb geen antwoord meer gekregen. Ik had in ieder geval niet het idee dat het iets met ons te maken had.

En gek genoeg komt dit vaker voor, dat mensen zich aanmelden en vervolgens om verwijdering vragen.
Jarno

Bericht door Jarno »

arjen schreef: 24 mei 2023, 11:48 En gek genoeg komt dit vaker voor, dat mensen zich aanmelden en vervolgens om verwijdering vragen.
Jammer hoor, of tenminste, ik vind ons allemaal nog steeds een heel erg gezellig clubje! :knuffel:
Joey

Bericht door Joey »

Een Warwick LWA1000 zou perfect zijn hiervoor, twee kanalen met identieke power en controls.
In de demonstratie video spelen ze zelfs samen met een elektrische bas en contrabas tegelijkertijd over één versterker.

Link
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie