Ik ben een versterker aan het repareren maar nu twijfel ik aan de waardes van de oude tropical fish condensatoren.
De kleuren kunnen uit 4 banden maar ook uit 5 banden bestaan waardoor een brede rode band twee keer rood kan betekenen maar ook enkel rood zou kunnen zijn.
Ik denk de bovenste: 220nF - 250V (of 2,4pF maar de rode band lijkt dubbele dikte)
de middelste: 2,3pF - 250V
de onderste: 68nF - 250V
en deze twee: 470nF - 250V
Weet iemand hier toevallig of dit de juiste waarden zijn?
+ + + LOST IN SPACE + + +
Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Kan je niet direct helpen met je vraag, maar voor dat doel (en zelf wikkelen van spoelen) heb ik op aliexpress een lcr meter gekocht. Waarmee je dus allerlei componenten kunt meten. Volgens mij iets van 45 euro zonder verzending.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Wie weet, ik wil alleen de waardes van deze condensators achterhalen en ben tegen dat aliexpress gerommel met vervuilende containerschepen over zee. Dus niet iets voor mij.
+ + + LOST IN SPACE + + +
Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Precies, Aliexpress is geen producent, maar simpelweg tussenhandel, de fabrieken die hun spullen aanbieden op Aliexpress, maken ook bv. gitaar hardware voor fabrikanten van gitaren. Of effectpedalen, of meetapparatuur.
Maar er wordt zeker ook troep verkocht. En die troep ligt dan ook bij gewone fysieke winkels in Nederland, speelgoedwinkels e.d.
Gewoon je verstand gebruiken, als het echt niks kan zijn, dan is het waarschijnlijk ook niks. Maar die meter die ik postte is echt zo slecht niet, een Fluke is vast beter en robuuster, maar voor je toepassing en beperkt gebruik, niks aan de hand.
Is natuurlijk wat gechargeerd maar van de weinige producten die ik er heb gekocht voldeed geen een aan minimale kwaliteitseisen. Voor mij hoeft het dus niet meer.