Tja, en daar zit je met je bas en versterker, leuk maar waar en hoe te beginnen? Zie door de bomen het bos niet meer en waar het bos ophoud beginnen de meningen
Dus ben op zoek naar jullie advies; welke basmethode is geschikt (boek) en is het wijs om toch basles te nemen? Iemand hier nog een tip voor, lijn Nijmegen-Venlo?
Kom een heel eind hoor met YouTube maar "gerichter" oefenen is toch wel echt fijner merk ik.
Angelo schreef: ↑21 aug 2023, 10:06
Niet met de duurste bas en de grootste versterker beginnen, is nergens voor nodig. En inderdaad les nemen helpt een hoop.
Niet nodig, wel leuk er is zoveel niet nodig, maar we doen het toch. Met passie.
... maar nee, inderdaad. Je kunt heel goed heel eenvoudig beginnen. En dan spelen wat je leuk vindt. Anders gezegd: doe niet wat je niet leuk vindt.
Toen ik mijn eerste bas kocht ben ik meteen les gaan volgen. Dat zou ik nu nog steeds doen. Goeie docenten in jouw regio kan ik helaas niet aanraden. Misschien moet je daarvoor een meer gerichte vraag stellen op dit forum.
Eens je een leraar hebt kan je nog steeds dingen leren uit boeken of Youtube. Die kan je dan weer aan je leraar voorleggen en vragen wat zijn/haar/hun mening hierover is .
Fijn dat mijn gedachte bevestigd worden hier door de reacties; op zoek naar een leraar!
@padawatje, Kan ik het beste een nieuw topic aan maken of gewoon in deze thread de vraag naar een basleraar gerichter stellen?? Weet niet zo goed wat de forum etiquette is hiero.....
@lemmyNl, de leukste spulletjes zijn dan toch die dingen die je niet echt nodig hebt, hahaha
Angelo schreef: ↑21 aug 2023, 15:45
Gewoon hier stellen, er duikt wel iemand op die op die vraag wil reageren - je zit alleen nu met mensen te praten uit de verkeerde regio's.
LageToon schreef: ↑21 aug 2023, 17:17
Tis dus in ieder geval een bont gezelschap
Kakelbont. Alle kleuren van de regenboog, en kakelen…
Maar voor basles in die regio zou je onze Joep (tjoepatjoep) eens een berichtje kunne ln sturen. Hij is niet zo heel vaak op t forum, maar van een priveberixht krijgt hij een e-mail notificatie. Hij komt uit regio Venlo, woont in Nijmegen, en kent heel veel mensen.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.
LageToon schreef: ↑21 aug 2023, 17:17
Tis dus in ieder geval een bont gezelschap
Kakelbont. Alle kleuren van de regenboog, en kakelen…
Maar voor basles in die regio zou je onze Joep (tjoepatjoep) eens een berichtje kunne ln sturen. Hij is niet zo heel vaak op t forum, maar van een priveberixht krijgt hij een e-mail notificatie. Hij komt uit regio Venlo, woont in Nijmegen, en kent heel veel mensen.