where to start....

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
LageToon

where to start....

Bericht door LageToon »

Tja, en daar zit je met je bas en versterker, leuk maar waar en hoe te beginnen? Zie door de bomen het bos niet meer en waar het bos ophoud beginnen de meningen :shock:

Dus ben op zoek naar jullie advies; welke basmethode is geschikt (boek) en is het wijs om toch basles te nemen? Iemand hier nog een tip voor, lijn Nijmegen-Venlo?

Kom een heel eind hoor met YouTube maar "gerichter" oefenen is toch wel echt fijner merk ik.

cheers
Ba§tard

Re: where to start....

Bericht door Ba§tard »

Volgens mij heb je jouw vraag al voor een belangrijk deel zelf beantwoord...
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Niet met de duurste bas en de grootste versterker beginnen, is nergens voor nodig. En inderdaad les nemen helpt een hoop.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
BassKees
Rots in de branding

Bericht door BassKees »

En zo snel mogelijk een bandje vinden!
LemmyNL

Bericht door LemmyNL »

Angelo schreef: 21 aug 2023, 10:06 Niet met de duurste bas en de grootste versterker beginnen, is nergens voor nodig. En inderdaad les nemen helpt een hoop.
Niet nodig, wel leuk :mrgreen: er is zoveel niet nodig, maar we doen het toch. Met passie.

... maar nee, inderdaad. Je kunt heel goed heel eenvoudig beginnen. En dan spelen wat je leuk vindt. Anders gezegd: doe niet wat je niet leuk vindt.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
padawatje
corr: spawatertje

Bericht door padawatje »

Toen ik mijn eerste bas kocht ben ik meteen les gaan volgen. Dat zou ik nu nog steeds doen. Goeie docenten in jouw regio kan ik helaas niet aanraden. Misschien moet je daarvoor een meer gerichte vraag stellen op dit forum.
Eens je een leraar hebt kan je nog steeds dingen leren uit boeken of Youtube. Die kan je dan weer aan je leraar voorleggen en vragen wat zijn/haar/hun mening hierover is .
LageToon

Bericht door LageToon »

Fijn dat mijn gedachte bevestigd worden hier door de reacties; op zoek naar een leraar!

@padawatje, Kan ik het beste een nieuw topic aan maken of gewoon in deze thread de vraag naar een basleraar gerichter stellen?? Weet niet zo goed wat de forum etiquette is hiero.....

@lemmyNl, de leukste spulletjes zijn dan toch die dingen die je niet echt nodig hebt, hahaha
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Gewoon hier stellen, er duikt wel iemand op die op die vraag wil reageren - je zit alleen nu met mensen te praten uit de verkeerde regio's.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
ElcoHeijmans
verherbouwingen

Bericht door ElcoHeijmans »

Angelo schreef: 21 aug 2023, 15:45 Gewoon hier stellen, er duikt wel iemand op die op die vraag wil reageren - je zit alleen nu met mensen te praten uit de verkeerde regio's.
Zegt degene die in Italië zit :lol:
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

Verkeerde regio, zeg ik toch? Een Belg, een Italiaan, een Tilburger een Groninger en een Rotterdammer... niet echt Nijmegen-Venlo wel? :lol:

LageToon

Bericht door LageToon »

Tis dus in ieder geval een bont gezelschap😅
Green Goblin

Bericht door Green Goblin »

Waarvan ik die Groninger er dan ook nog van verdenk dat het eigenlijk een Fries of een Stadjer is ;-p

Welkom trouwens....
Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz -Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Angelo
moderator

Bericht door Angelo »

LageToon schreef: 21 aug 2023, 17:17 Tis dus in ieder geval een bont gezelschap😅
Kakelbont. Alle kleuren van de regenboog, en kakelen…

Maar voor basles in die regio zou je onze Joep (tjoepatjoep) eens een berichtje kunne ln sturen. Hij is niet zo heel vaak op t forum, maar van een priveberixht krijgt hij een e-mail notificatie. Hij komt uit regio Venlo, woont in Nijmegen, en kent heel veel mensen.

LageToon

Bericht door LageToon »

Angelo schreef: 21 aug 2023, 17:55
LageToon schreef: 21 aug 2023, 17:17 Tis dus in ieder geval een bont gezelschap😅
Kakelbont. Alle kleuren van de regenboog, en kakelen…

Maar voor basles in die regio zou je onze Joep (tjoepatjoep) eens een berichtje kunne ln sturen. Hij is niet zo heel vaak op t forum, maar van een priveberixht krijgt hij een e-mail notificatie. Hij komt uit regio Venlo, woont in Nijmegen, en kent heel veel mensen.
Thnx! ga ik eens doen.
LageToon

Bericht door LageToon »

Update, tjoepatjoep hulp gevraagd; maandag proefles!

Bedankt voor de reacties allemaal👌🏻
Plaats reactie