playlist , hoeveel nummers

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Didi 1.0

playlist , hoeveel nummers

Bericht door Didi 1.0 »

Binnenkort ga ik een tijdje in een coverband spelen.
Van de week stuurden ze me de playlist : 50 nummers . Da's een hoop huiswerk.

vraagje voor coveraars:
Hoe groot is jullie playlist ?
Hoeveel nummers spelen jullie op een gig ?
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7918
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Wij hebben een playlist van ongeveer 30 nummers, daar zitten 2 medleys van ongeveer 10 minuten bij. We zijn wel druk bezig met uitbreiding van het repertoire, wsch inderdaad tot ongeveer 50 nummers.
Normaal gesproken spelen we 8 à 10 (als er geen medley bij zit) nummers per set van 45 min.
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

hmmz, 50 nummers is botweg 3x 3kwartier spelen, zal wel langer zijn, tja kermis/feest bands hier in de buurt doen dat allemaal. das wel een aardige kluif, maar zie t van de andere kant, meeste van die nummers zijn redelijk makkelijk, 3 akkoorden etc :)
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Ik denk dat wij 18 nummers kunnen. We spelen er gemiddeld 10 op een optreden, maar het ligt er ook aan hoe lang we mogen spelen.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Wij hebben zo'n 50 nrs. op de lijst staan, die we kunnen. Meestal spelen we één setje van 3 kwartier, dan doen we zo'n beetje 12 tot 15 nummers. Met alle nummers bijmekaar hebben we dus toch wel een avondvullend programma: zoals Pedulla zei, 3 X 3 kwartier. Of ietsies langer.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26335
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Momenteel hebben we geloof ik iets van 21 nummers op de setlist staan, waarvan één aaneengesloten blokje van 4 stukken (waaronder enkele korte).
Met 2 lange stukken in het programma (Shine On You Crazy Diamond en Dogs duren allebei grofweg 15 minuten) hebben we een redelijk vullend programma. Maar we werken nog volop aan meer, om de 1e (wat korte) en 2e (lekker lange) set meer in balans te brengen. Langzamerhand willen we er ook naartoe om één lange set (van ongeveer 2,5 uur of zo) te spelen. Met nog enkele "gewone" stukken en "Echoes" (20 minuten) in de huidige werkvoorraad moet dat gaan lukken.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Bierbrouwertje
Berichten: 566
Lid geworden op: 10 jul 2006, 21:57

Bericht door Bierbrouwertje »

We hebben al een stuk of 29 nummers op onze setlist staan, maar we moeten nog wel een stuk of 10 nummers oefenen :lol: Dus eigenlijk 19 nummers. We willen ongeveer 2 x 3 kwartier kunnen spelen dus zou het eigenlijk wel zo kunnen.
Hakuna Matata!

BGF thread!

Gezichtboek!
John P
Berichten: 223
Lid geworden op: 01 dec 2005, 21:42

Bericht door John P »

Wij hebben ongeveer 60 nummers op het programma. Dat komt ook, omdat we al jaren bij elkaar zijn. Daarnaast zijn er nummers, die we wel kunnen spelen, maar niet meer doen, omdat we ze al te vaak gespeeld heben, naar onze mening. Bij een eventueel te korte playlist zouden we die ook nog eens kunnen spelen. Da's wel handig.
Jansuh!
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 aug 2006, 19:38

Bericht door Jansuh! »

Wij spelen zo'n 40/45 nummers op een avond verdeeld over 3 sets. De eerste 2 sets ca 45 minuten en de 3e set ff wat langer -> ongeveer een uur.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Met m'n utrechtse band hebben we zeker 50-60 nummers die we kunnen spelen. M'n almeerse band houd het tussen 30-40 nummers in, maar dat is meer omdat we er een zwik oude nummers uit hebben gegooid omdat we ze niet zo leuk meer vonden om te doen. Mijn mening is dat je als coverband zeker 3x45 minuten moet kunnen spelen zonder een nummer meerdere malen te hoeven doen.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

phoerd schreef:Mijn mening is dat je als coverband zeker 3x45 minuten moet kunnen spelen zonder een nummer meerdere malen te hoeven doen.
Laat dat "cover" maar weg Phoerd, wat mij betreft in ieder geval..........
Of je nou covers speelt of origineel materiaal ( of een mix van de twee ) je moet gewoon minimaal 3x45 kunnen doen, da's de gewoonte in prakties alle muziekkroegen.

Wij proppen 14 nummers in een set. Die sets lopen dus meestal uit naar een minuut of 50, maar da's omdat we graag spelen. :D
Ons huidige rippertwaar komt uit op 40 precies. Omdat onze show-stopper meestal iets van 10 minuten duurt zitten er maar 12 in de 3e set. Daarnaast hebben we altijd wel een nummer of 5 "in aanbouw" waaruit we meestal putten als er een toegift gevraagt wordt.

mazzel,
Martin
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Irma
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2004, 22:22

Bericht door Irma »

Bij m'n vorige bands ware de setlists vrij groot, zo'n 60 nummers zeker.
Niet alle nummers werden op een avond gespeeld. Het publiek en de lokatie bepaalde hoe de setlist er uiteindelijk uit kwam te zien, dat wisselde per optreden.
Met mijn huidige bandje zijn we de setlist nog aan het opvoeren en zitten we rond de 25.

Ik houd liever een aantal nummers over, dan dat ik een nummer een tweede keer moet spelen...
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Wij hebben met ons niet-goed-wel-harde ramones coverproject wel een sets gespeeld van een stuk of 14 nummers, hiervan waren de eerste 3 en de laaste drie ook nog hetzelfde... en 1 nummer zal drie keer in die set...:) publiek vond het geweldig... :D
Praten is niet per defenitie communiceren..
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Met de cover band doen we ook een stuk of 35-40 nummers op een avond. Maar wel lekker gevarieerd.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Of je nou covers speelt of origineel materiaal ( of een mix van de twee ) je moet gewoon minimaal 3x45 kunnen doen, da's de gewoonte in prakties alle muziekkroegen.
i beg to differ Martin....het maakt namelijk weldegelijk wat uit:
als je eigen werk speelt zul je meestal in de zomer op de festivals 1 set van ergens tussen de 30 en 90 minuten moeten kunnen spelen, en in het winterseizoen zul je in de clubs een set van anderhalf uur moeten kunnen neerzetten, en in de cafe's minimaal 2 x 45 minuten. ik ken geen enkele eigenwerk band die 3 sets speelt, laat staan van 45 minuten elk...
da's mijn ervaring iig. :wink:
Plaats reactie